Is het beter om een ongebruikte intern harde schijf uit te schakelen?

Ik heb 4 intern harde schijven in mijn computer. Daarvan wordt er af en toe gebruik gemaakt voor het rarren/parren van bestanden. Heeft het nut om die harde schijven automatisch na een bepaalde tijd uit te laten schakelen?

6 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Het is beter om een ongebruikte interne harde schijf uit te schakelen. Dit voorkomt dat de schijf oververhit raakt en dat er schade aan de schijf ontstaat. Ook kan het energieverbruik worden verminderd door de schijf uit te schakelen.
Bronnen:
2 maanden geleden