Hoe plaats ik een videokaart in mijn desktop pc?

Hallo
Ik heb een gewone dell computer
Om precies te zijn dell dimension e520
Om dat ik niet genoeg heb voor een game pc
Wou ik graag de video kaart verandere
Ik ben van plan om een AMD Radeon HD 7970 te kopen
Alleen hoe plaats ik de video kaart in mijn computer
Het is best een groot ding vergeleken met me onboard videokaart

Kan iemand me helpen ?
En heeft iemand hier ervaring mee ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
gvrox
10 jaar geleden
De E520 is al een wat oudere PC, zou je daar wel zo'n dure videokaart in willen zetten ? Het kan misschien niet eens, want de E520 heeft een 305 watt voeding, en ik zie dat voor een 7970 een 500 watt voeding wordt aangeraden. Verder zou in je handleiding een algemene beschrijving moeten staan over hoe je een grafische kaart installeert. De afmetingen van jouw onboard videokaart zou je niet moeten kunnen zien omdat het in de chipset op je moederbord zit, misschien bedoelde je het bordje waar de connectoren opzitten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ps. Welk spel wil je spelen? Check altijd eerst even op http://www.systemrequirementslab.com/cyri (Can i run it) of de rest van het systeem op orde is.....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals je uit de reacties wel kan begrijpen is het geen verstandig idee om een HD 7970 in een Dell 520 te plaatsen. Dit heeft te maken met de systeem vereisten van de HD 7970 (onvoldoende voeding en plaats) en de leeftijd van je Dell. Je kan misschien overwegen om een midrange kaart in je systeem te stoppen wat een boost kan geven tov je huidige GeForce 7300LE. De HD 6670 is misschien een betere optie voor jouw systeem omdat deze in je huidig systeem past (niet te groot en geen extra voeding nodig) en is niet te prijzig (+/- €60,-) Met deze 3D boost kan je misschien nog wat extra spellen spelen maar het neemt niet weg dat de Dell 520 geen gamers machine is. Je kan ook overwegen om te sparen voor een nieuw (samengesteld) systeem. Mocht je een echter PC gamer zijn loop dan even binnen bij de MyCom. Dit is een van de laatste landelijke computerwinkels waar het verstand in pc onderdelen nog redelijk is. Gr. Ferry Bronnen:
- http://mycom.nl/componenten/videokaarten/8547/sapphire-hd66701gb

Antwoorden (2)

1. Desktop pc open schroeven.
2. Even kijken hoe de connector van je videokaart eruit ziet. Hij past maar in 1 gleuf. (Je moet wel de juiste voor jouw moederbord hebben overigens).
3. De driver installeren.
4. Geniet van het resultaat.

Aandachtspunt:

Hij moet in je PC kast passen. Anders grotere kast kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens de handleiding zit er een 305 watt voeding in. Ik raad zeker niet aan om met deze voeding een HD 7970 te gebruiken. Sterker nog, deze voeding heeft niet eens de benodigde aansluitingen om de HD 7970 van stroom te voorzien. Ik raad dus aan om een andere voeding te zoeken.

Maar om je vraag te beantwoorden:

De videokaart plaats je door je computerkast open te maken en hem in de goeie PCI aansluiting te doen. de HD 7970 zou je dan in PCI express x16 slot moeten doen (zie bron pagina 10, nummer 13)