Wat is er met de accu van laptop aan de hand?

Als ik laptop opstart met de accu erin en op de netstroom aangesloten start hij eerst stukje op en na ongeveer 20 sec gaat beeld op zwart en reageert nergens meer op. Heb de accu eruit gehaalt en weer aangezet op netstroom en start gewoon goed op. Heb een nieuwe accu gekocht maar ook bij deze zelfde probleem. Wat is er aan de hand.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
is die nieuwe accu een originele van dezelfde merk of is het een zogenaamd compatibel onderdeel?

Antwoorden (1)

Er kunnen verschillende oorzaken zijn maar misschien schiet je hier iets mee op.

Sluit je laptop af, verwijder eerst de adapter en dan de batterij...start opnieuw op, zonder batterij maar enkel op netspanning.

Klik op start (Windowsknop links onderaan) en geef in het zoekvenster onderaan apparaatbeheer in.

In apparaatbeheer klik je op het driehoekje voor Accu's...klik met rechts op Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode...

In het menu dat zich opent kies je voor installatie ongedaan maken, zie foto hier onder...let op : enkel uitvoeren voor Accu die voldoet aan Microsoft ACPI-besturingsmethode.

Na deze handelingen sluit je de laptop af, verwijder je de adapter en plaats je de batterij terug in de laptop.

Wanneer je de batterij hebt geplaatst sluit je de adapter opnieuw aan en verbind je de laptop met de netspanning.

Start de laptop opnieuw op en kijk wat het resultaat is van deze handelingen.

Voor meer duidelijkheid kun je kijken op de site onderaan gegeven.