Videokaart tijdsduur?

Hallo,

Ik vroeg me het volgende af. Momenteel heb ik de ATI 4890 videokaart. Deze videokaart heb ik zo 1,5 jaar geleden aangeschaft. Voor hoe lang gaat deze videokaart mee om games op redelijke instellingen te kunnen spelen?

En welke videokaart zou ik als opvolger kopen?

Bedankt!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2K

Het beste antwoord

Als je de nieuwste games wilt spelen, dan moet je zowat elk jaar wel een nieuwe videokaart kopen voor minimaal 500 euro om bij te blijven.
Maar je zegt erbij, op REDELIJKE instellingen, dus je eisen zijn wat minder hoog.
Ik zou dan zeggen, om de 3 jaar een videokaart van 100 euro ongeveer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Hallo,

Dat is erg afhankelijk van welke games je speelt, zo kun je bijvoorbeeld games als Need for speed makkelijk op z'n kaart nog op hoge instellingen spelen over bijvoorbeeld een jaar ( dan heb je hem dus als 2,5 jaar!).. dit omdat er grafisch niet veel actie zal zijn.

Speel je bijvoorbeeld Call of duty, dan zal je merken dat je kaart het gewoon minder of niet goed trekt op hoge instellingen aangezien er bij dit soort spellen grafisch veel actie is.. Overigens is het ook belangrijk om een snelle CPU ( processor) te hebben om al deze snelle acties te kunnen afspelen/uitvoeren.. hou hier dus ook rekening mee dat wanneer iets niet op hoog wil spelen, je eens naar je CPU moet kijken.

Op redelijke instellingen denk ik dat deze kaart zeker nog wel een tijdje mee kan (een jaar moet het zeker nog wel kunnen).

Ik speel momenteel nog gewoon de nieuwste games ( Call of duty Black ops, op hoog etc.) met mijn 1,5 - 2 jaar oude ATI 4850.

Als op volger van je 4890, kan ik nu nog niks zeggen.

Ik weet ten eerste je budget niet, en ik zou nog zeker niet weten wat er over een jaar( of zelfs langer) op de markt te koop is. Dat zal je tegen die tijd moeten afwegen.

voorlopig kun jij dus nog lekker gamen,

game ze!

Downstar
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb ook een 4850 zoals downstar zei en ja het verschilt per graphics die je speelt.
bij cod op allerhoogste kwaliteit gaat je videokaart echt veel minder mee dan een spel dat bijna niets gebruikt op z'n hoogste kwaliteit