Voldoet deze omvormer aan het aantal volt of watt om een laptop in de auto te voorzien van stroom?

Voldoet deze omvormer aan het aantal volt of watt om een laptop in de auto te voorzien van stroom? Ik zou heel bang zijn als hij doorbrandt.

https://www.bol.com/nl/p/hq-inverter-150w-12v-230v-usb/9200000010031186/?suggestionType=suggestedsearch

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Ja, dat is een prima ding. Ruim genoeg voor een laptop.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Wel als je afgaat op de specs. Maar ik zou toch een andere omvormer kopen, eentje die je gewone laptop-adapter vervangt. Dus van 12V DC naar 19,(beetje) V DC, zonder de tussenstap naar 230 AC. Die alleen maar energie kost en nergens voor nodig is.

Redenen:
inschakelpiek van een laptop-adapter is veel groter dan een apparaat van 150 watt trekt. Geen info over piekstroom? Niet kopen.
ik heb zo'n omvormer, gemeten spanning bij nullast is al 10V te laag. en uurtje m'n telefoon laden (in de USB aansluiting van de omvormer) werd 'ie al redelijk warm.
Er zijn dus ook echte laptop-adapters op 12V

Toegevoegd na 6 minuten:
Nog een reden: goedkope omvormers geven geen sinusvormige gelijkspanning. Ze geven iets dat voor veel apparaten ermee door kan. Veel andere kunnen er slecht tegen: werken slecht of helemaal niet, en/of gaan na een tijdje stuk.
Tip: Geschiktheid hangt vaak van meer af dan 1 of 2 eigenschappen. Met vragen naar volt en watt, krijg je antwoorden over volt en watt. Idem voor andere maten en eenheden: een apparaat heeft meer eigenschappen. De paar getoonde dekken niet altijd wat je zou moeten weten.