Heeft een Fritzbox modem een vast WPA(2) key of kan je die zelf instellen?

Heb net een fritzbox gekregen, maar kan hem pas vanavond installeren. Nu zie ik op de onderkant een sticker met een WPA key erop gedrukt.
Is dit een vaste key, of kan je die in de instellingen zelf nog aanpassen?

De router is een vervanging voor mijn oude, en ik wil dezelfde netwerk opzet gaan maken zodat ik de aangesloten apparatuur niet meer hoef aan te passen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1K
paulus811
12 jaar geleden
Succes met de FritzBox. Heb twee weken geleden ook een 7340 van xs4all gekregen en heb dat ding na 5 dagen nachtmerries terug gestuurd. Wat een rampending.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelfs niet via de helpdesk? Ik ben redelijk handig met die dingen. Dus zal vanavond wel goed komen.
paulus811
12 jaar geleden
Nee, bij xs4all is het sterk afhankelijk van de medewerker of je goed geholpen wordt. En dat was tot 3x niet zo (geklets over 'het modem is nieuw, dus goed. Je ethernetkabels zijn misschien aan vervanging toe. Kletskoek) Op diverse fora vond ik dat meer mensen dezelfde problemen ondervonden met de fritzbox 7340. Het ding is uiterst gevoelig en zendt zowel op B, G als N standaard uit. Mijn pc de-registreerde zich om de paar seconden en registreerde zich dan weer. Vaak viel de verbinding weg. Heb echt alle opties in het expert menu gehad, zonder resultaat. Bovendien heeft het ding maar twee lan poorten, en mijn tv, mediaplayer en NAS zitten er alle drie bekabeld op. Dat was voor mij de druppel (ok, had ik kunnen weten maar een oude fritzbox 7170 had 4 poorten, dus verder niet over nagedacht).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb het opgezet.
Na 1 eigen fout draait het weer (was vergeten om ook de DNS op automatisch te zetten).

Het beste antwoord

Als de FritzBox! teruggezet/gereset wordt, is het nummer op de onderzijde van de router de WPA-key voor het WLAN. Natuurlijk kun je dit zelf wijzigen. Vergeet ook niet dezelfde SSID (netwerknaam) te gebruiken als voorheen. Bij sommige apparaten kan het toch nodig zijn om de key opnieuw in te geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

bij een nieuwe is de WPA standaard - veiliger is deze dan zelf aan te passen. Als je de jouw bekende WPA ingeeft zullen je andere apparaten daarop aanhaken
12 jaar geleden
Kan je altijd veranderen:

http://www.docstoc.com/docs/43504737/How-to-change-to-WPA-key