Zie al de eerdere vraag gesteld op deze site:

http://www.goeievraag.nl/vraag/goud-computer-eruitgerecycled.31259

Conclusie: er zit zo ontzettend weinig goud op een printplaat dat je tonnen printplaten moet hebben om dat werk rendabel te maken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het schijnt nogal moeilijk te zijn om het eruit te halen, daar komen allerlei ingewikkelde chemische processen bij kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoveel goud zit er niet in,
Alleen op de processor,en dan alleen de oudere types.
Deze zijn vergoud.
Wij brengen ze altijd neer een speciaal bedrijf in maarsen,die ze bewerken en het goud er uit halen.
Per kilo processors moet je dan denken aan ongeveer 30 euro per kilo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met een schroevendraaier,
maar dan sloop je wel de hele pc.