Hoe stel ik in dat foto's e.d. op mijn tablet op de sd-kaart worden opgeslagen?

Ik heb een Samsung tablet S10 (SM T800). Als ik foto's, downloads e.d. opsla, komen ze in het interne geheugen van de tablet terecht en dat wil ik niet. Ik heb op allerlei manieren gezocht naar info hoe ze op de sd-kaart standaard op te slaan, maar vind het niet. (Op mijn Motorola smartphone lukte het prima, bij de eerste ingebruikname ingesteld. Hier kan ik ook heel makkelijk via Instellingen zaken van het intern geheugen naar sd-kaart verplaatsen.). Ik snap niet waarom dat op de Samsung tablet kennelijk zo lastig is!

Hoe kan ik er alsnog voor zorgen dat foto's e.d. STANDAARD op de sd-kaart worden opgeslagen?
En hoe krijg ik dergelijke bestanden die al in het interne geheugen staan alsnog verplaatst naar de sd-kaart?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Hardware
7.5K

Het beste antwoord

Zie de eerste bron voor het verplaatsen of kopiëren van bestanden van je interne opslag naar het externe SD-kaartje ("Hoe verplaats ik bestanden tussen de SD-kaart en de Apparaatopslag?").

Het stappenplan om je camera foto's op te laten slaan op je SD-kaart is voor telefoons als volgt (en vermoedelijk hetzelfde voor een tablet):
"2. Camera afbeeldingen opslaan op de SD-kaart

Heb je jouw toestel al uitgebreid met een SD-kaart, dan kun je ervoor kiezen om de foto's van je camera direct op de SD-kaart op te slaan. Dit bespaart een hoop in je telefoongeheugen. Open eerst de camera applicatie op je toestel. Tik nu op het instellingen icoon bovenin en tik vervolgens op 'opslag(-locatie)'. Selecteer nu 'Geheugen-kaart'. " Zie de tweede link voor de bron.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hartelijk bedankt!