Reageert een beveiligingscamera binnen op beweging buiten?

Vanwege het toenemend aantal inbraken in mijn buurt wil ik naast goed hang- en sluitwerk, ook beveiligingscamera's installeren. Het liefst nam ik buitencamera's, maar dat vergt een gat van 3cm door de muur voor de kabelboom. Bovendien zijn buitencamera's gevoeliger voor vandalisme en (veel) duurder.

Vrijwel alle beveiligingscamera's beginnen met opnemen van video zodra er beweging gedetecteerd wordt. Wat ik me afvraag is of dat ook werkt als ik camera's binnen achter het raam plaats die naar buiten 'kijken'. Installatie daarvan is natuurlijk veel simpeler en ook een stuk goedkoper.

paulus811
7 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Antwoorden (2)

Als je de camera binnen achter het raam zet, gaat het overdag prima. 's Avonds heb je minder zicht en moet je denken om de lichtval op de camera. Een klein beetje licht kan het beeld al verstoren. Maar een nadeel is wel, zonder infrarood camera, heb je erg weinig zicht op de weg. Dus als je een camera voor binnen doet, koop met infrarood. Beste optie is om toch een buitencamera te kopen (met infrarood zorgt voor het beste beeld).

Michelle
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Dank voor je antwoord en ik denk dat je gelijk hebt. Een binnencamera is leuk om je hond in de gaten te houden als je weg bent, maar om je huis te beveiligen werkt het niet.
een gat van 3cm is wel heel fors, wellicht kun je kijken naar een smaller formaat PVC buis om de kabel doorheen te drukken. kwestie van een nieuw stekkertje op de kabel zetten, dat hoeft geen grote uitdaging te zijn.

Daarnaast sluit ik mij geheel aan bij bovenstaand antwoord. IR camera's zijn beter, anders neem je alsnog alleen maar donkere schimmen op. Nadeel van IR is dat het reflecteert op ramen dus van binnen naar buiten filmen is geen succes. Houd overigens wel rekening met tegenlicht van straatlantarens e.d.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Dank voor je antwoord 0570. Het even overzetten van een 'stekkertje' is wel erg lastig. De ethernetaansluiting (vrouwtje) is gegoten en de 'reset' knop is ook niet iets wat je zomaar even bij de MediaMarkt haalt. Juist de Ethernetaansluiting is erg dik. En 1 voor 1 door de muur werkt niet want de kabels zijn heel kort en zitten aan elkaar vast.