Welke onderdelen heb ik nodig voor een game pc?

Ik wil graag een game pc gaan bouwen. Ik heb al wat onderdelen gezien maar weet niet wat ik verder moet gebruiken.
Ik wil de pc gebruiken voor games en school en moet games als gta 5 op 4K ultra kunnen spelen.
Het moet een micro atx systeem zijn dus deze onderdelen had ik al uitgekozen;

Kast, corsair air 240
Moederbord, asus maximus VIII Gene m-atx
GPU, ik dacht aan een gtx 1080

Zouden jullie mijn lijstje kunnen aanvullen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

als je op 4K wilt spelen zou ik (persoonlijk) deze onderdelen nemen.
processor: Intel core i7 6700k (beetje overkill maar verwoest alles wat je naar hem gooit) Je kan ook de Intel core i5 6600k nemen. Ik zou de K versies nemen in combinatie met een Z170 moederbord om te overclocken (zo kan je nog meer uit je systeem halen) ik weet niet of er ook mini ITX moederbords zijn met een Z170 chipset.

RAM: het kiezen van RAM geheugen maakt vrijwel niet uit ze werken allemaal hetzelfde en het gaat meestal om looks. Als je niet voor een Overclocked system gaat zou ik gewoon voor en 2133mhz set gaan kijken (wel DDR4). Zelf heb ik in mijn PC een 16Gb set corsair vengeance 2400Mhz erin zitten (ik heb een Z170 moederbord).

Om optimale prestaties eruit te halen zou ik gaan voor waterkoeling. Waterkoeling is wat stiller en als je case deels open gaat zijn ziet het er ook beter uit. De corsair H100i of H80i zijn goede opties hiervoor. Als je toch liever voor luchtkoeling wilt gaan en je hebt ruimte in je case, zou voor de Dark rock van be quiet gaan of een high end cooler van Noctua. als je meer budget wilt is de Cooler master hyper 212 EVO een goede optie.

PSU: Voor je power supply zou ik voor een volledig modulaire power supply van ongeveer 650 a 750 watt gaan. dit is meer dan dat je eigenlijk nodig zal hebben, maar geeft je speling voor als je later die 1080 in SLI wilt rocken (mocht dat mogelijk zijn)

GPU: Persoonlijk vind ik dat de kaarten van MSI heel goed, omdat ze hele goede koelers hebben. Een nadeel is dat het relatief grote kaarten zijn en ik niet weet of die past in een ITX case. Dit zal je even moeten checken bij de afmetingen. Er zijn natuurlijk talloze andere 1080 kaarten. je zal zelf even moeten kijken waar je voor gaat. ze werken allemaal hetzelfde alleen sommige hebben betere koeling opties, een ander uiterlijk en mogelijke een overclock uit de doos.

ik hoop dat ik je een beetje op weg heb geholpen.

Wat zeer goed helpt als je wilt kijken of een onderdeel goed is, zijn gewoon reviews bekijken op youtube, amazon, coolblue, alternate etc etc.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Toevoeging: Heb even naar je moederbord gekeken en het heeft een 1151 socket dus de Intel core i5 6600k en i7 6700K zijn hele goede opties.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor alle goede tips, ik ga er helemaal aan uit komen zo!