Usermap gebruikt veel GB, submappen in usermap niet, hoe los ik dit op?

Hallo allemaal,

Sinds kort zit mijn C-schijf bijna vol.
Dit varieert steeds van 8 gb tot 400 mb.

Ik heb op mijn laptop twee zware programma's staan,
maar deze gebruiken bijna niet heel veel (bij elkaar otaal 4/5 gb).

Nu heb ik bij elk mapje op de userschijf gekeken welke het meeste GB gebruikt.
Dit bleek de Usermap te zijn die 127 van de 185 GB gebruikt!

Dus ik ben verder gaan zoeken in de Usermap, en heb alle supmapjes doorzocht. Bij gebruiker kwam ik eerst 4 submappen tegen. Waar gebruiker de grootste was met ook 127 GB. In deze map staan de gedownloade programma's, zoals icloud, dropbox, onedrive enz. Gek genoeg kwam verder geen extreem grote bestanden tegen (grootste is van dropbox 7 gb, en verder nog een paar van 2/3 gb).

(PS. ik heb afgelopen week nog 15 GB overgeplaatst op een externe harde schijf, alleen was de volgende dag de helft hiervan alweer weg zodat er nog maar 7/8 GB vrij was)

Er staat een virusscan op, al sluit ik een virus niet uit aangezien ik het extreem grote bestand mapje zelf niet kan vinden, en de vrije ruimte nogal vaak verandert van groter naar kleiner.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft of weet hoe ik dit op moet lossen.
Alvast bedankt!

Groet,
Daanza

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.5K
SimonV
7 jaar geleden
Heb je de cache al geleegd met bijvoorbeeld Ccleaner? Scannen op malware kan nooit kwaad: AdwCleaner
http://www.bleepingcomputer.com/download/adwcleaner/ Malwarebytes (kies gratis versie).
https://nl.malwarebytes.org/downloads/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
bedankt voor je snelle reactie!
ik heb CCleaner geprobeerd, helaas was dat niet de oplossing.
Malwarebytes heeft 15 bestanden verwijderd, maar ik heb nu nog steeds maar 1 GB vrij...
SimonV
7 jaar geleden
Als je "Verborgen bestanden" zichtbaar maakt, zie je waarschijnlijk ook niets? https://www.windows-helpdesk.nl/verborgen-bestanden/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
heb verborgen bestanden zichtbaar gemaakt, het mapje Appdata was eerst verborgen en is dus de 127 GB map. Enig idee of ik hier zomaar dingen weg kan halen zonder dat ik teveel weg gooi?
SimonV
7 jaar geleden
In die map staan veel data en instellingen van programma's! Kijk welke mappen heel veel ruimte innemen. Als je twijfelt over verwijderen kun je beter even hier de namen van de mappen noemen.

Antwoorden (1)

Als je "Verborgen Items" zichtbaar maakt, zie je de map AppData.
Ga hiervoor naar Verkenner en kies linksboven "Beeld". Vervolgens ga je met de muisaanwijzer naar rechts en zet je een vinkje bij Verborgen Items.
In de map AppData staan wellicht grote mappen die je weg kunt halen.
SimonV