Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik zelf OPTA 088 telefoonnummers koppelen

Ik heb een middel-groot bedrijf waar 7 personen werken.
Nu hebben wij reeds een 088 nummerreeks bij de OPTA aangevraagd.

Echter moeten die nummers gekoppeld worden door een telecom provider. Hiervoor vragen ze rond de 1000 voor plus nog eens maandelijkse kosten.

Wij hebben in ons bedrijf zelf een VoIP server staan.

Nu vraag ik mij af, kan ik die 1000 euro besparen door zelf op de een of andere manier zo'n nummerrange van 088 zelf te koppelen (broadcasten heet dat volgensmij) aan mijn VoIP server? Zo ja, hoe?

De voipserver draait op Asterisk.

Toegevoegd na 21 minuten:
Ik krijg nu allerlei bedrijven te horen die dat kunnen koppelen, helemaal goed maar de officiele vraag is hoe ik zelf, zonder tussenkomst van een ander bedrijf kan koppelen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik zie hier een financiëel heel aantrekkelijke optie bij Callvoip.nl. Nee, ik heb geen aandelen :)
(Lees meer...)
AWM
13 jaar geleden
Neem eens contact op met Knoworries in Neuwegein, die kunnen je zeker verder helpen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Bedoel Nieuwegein
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand heeft toch die voipserver in beheer ? Dus die zou dat moeten weten. Anders zou ik een voip exchange ertussen gooien...kosten ook zoiets
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, ik. Maar een nummer koppel je normaal door middel van bijvoorbeeld een sip trunk of sip account. En die heb ik nu dus niet
Je kunt die nummerreeks gewoon koppelen met Asterisks. Per nummer kun je instellen wat het doel van het gesprek is, een extensie of een queue, IVR, of wat voor doel dan ook. Daarnaast kun je uitwijkmogelijkheden instellen (indien toestel niet beantwoord wordt, ...) naar een ander toestel of IVR.

Geen zorgen, een klusje van een kwartiert als je de nummers toegewezen hebt gekregen. Gewoon stuk voor stuk als trunk instellen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding