Kan ik een case fan ook op een CPU fan aansluiting aansluiten?

Zelf heb ik 3 systeem fan aansluitingen voor de case. Allen zelf zou ik nog een vierde erbij aan willen sluiten. Zelf heb ik nog 1 cpu fan aansluiting erop zitten voor de processor. Alleen ik heb ook nog een cpu2 fan aansluiting op het moederbord kan ik die gewoon gebruiken voor een fan aan te sluiten die op de case zit of veroorzaakt dit problemen en het moet perse alleen voor een processor gebruikt worden?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Het beste antwoord

Ja dat kan, let wel op dat case fans niet altijd toerental geregeld zijn (3 draadjes) en CPU fans wel(4 draadjes) Maar het nokje van cpu fan header is compatible met ongeregelde fans, als het goed is met de uitsparing naar je toe op de linker 3 pinnetjes prikken.