hoe kan ik de rare muis van de laptop van mijn ouders laten stoppen met raar doen? (zie beschrijving)

enige tijd geleden hebben mijn ouders een nieuwe laptop gekocht, en de muis daarvan heeft kuren. soms kan hij op niks meer klikken. hoe kan ik dit verhelpen.

merk: HP Pavilion 15-n203ed

Toegevoegd na 19 uur:
Hij doet het wel maar soms niet, dan kan ik de muis zelf wel bewegen aar ik kan niks klikken, geen windows logo, geen taakbalk, geen schermen sluiten. Ik start de pc opnieuw en dan doet hij het weer, maar je snapt dat dat geen goede oplossing is.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
Ritsuka
9 jaar geleden
is het touchpad of de muis? en welk merk is de muis? laser of met een balletje? wat voor ondergrond?
heb je al eens schoongemaakt?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Srry, het is de touchpad van de laptop zelf.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Gaat er links bovenin op het touchpad een lampje branden?? Dan 2 x daarop tikken. Dat kan het oplossen.

Antwoorden (2)

Zet laptop uit en reinig met wat alcohol de touchpad goed van de laptop. Daarna met schone doek goed nadroegen en vermoedelijk is het probleem opgelost! Succes.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het probleem ligt meer software-matig, zie de vraag nog maar eens kheb wat toegevoegd
Doe eerst eens de linux live distro test om te achterhalen of het een software- of hardwarematig probleem is.

Bij een hardwarematig probleem moet je eens kijken of het touchpad goed is ingeschakeld, of je nergens anders per ongeluk op drukt of aanraakt waardoor de actie('s) worden geblokkeerd en of er geen andere muis of draadloze ontvanger in 1 van de usb-poorten zit die het signaal verstoren.

Bij een softwarematig probleem is de eerste stap: een antimalwarecontrole. Aangezien malware zich goed kan verstoppen is de logische werkwijze het draaien van een stuk of 3 antimalwareprogramma's vanaf een linux-live-distro.