Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

G schijf bereikbaar, maar F schijf niet. Wat is er stuk?

Mijn hardeschijf is helaas gecrasht en bij het uitlezen kon ik meteen op de G schijf en met moeite op de F schijf. Daarna vroeg de computer mij of ik toegang wilde krijgen. Deze werd geweigerd en daarna kwam ik er niet meer op. Veelvoudig de foutmelding 'Parameter onjuist'.

Tot op heden is de G schijf nog steeds bereikbaar, maar de F schijf blijft een probleem. Er staan een paar belangrijke bestanden op, welke ik stom genoeg niet heb gebackupped.

Nu heb ik niet veel kaas gegeten hiervan, maar ga er vanuit dat een verdeelde harde schijf in principe niet onherstelbaar defect is, als één partitie werkt. Als er b.v. een deuk in zou zitten, zouden beide niet bereikbaar zijn, toch?

Uitlezen werkt in ieder geval niet. Het betreft een schijf, met nog old school Windows XP. De partitie die niet werkt is ook de partitie waar Windows op geïnstalleerd is.

7 jaar geleden
in: Hardware
125

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Er kan een probleem zijn met de F schijf. Controleer of deze goed is aangesloten en of de stroomvoorziening werkt. Als dit niet het geval is, kan het zijn dat de F schijf defect is.
(Lees meer...)
Bronnen:
5 maanden geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding