Kun je telefoon benchmarks met elkaar vergelijken door de scores door elkaar te delen?

Ik ben op zoek naar een nieuwe telefoon, en ben er nog niet helemaal uit. Ik wil namelijk graag weten of je de snelheid kunt vergelijken door de scores van benchmarks die op de telefoons zijn uitgevoerd door elkaar te delen. Ik zie bijvoorbeeld dat de nieuwe oneplus 3 of de samsung galaxy s7 gewoon 2 keer zo hoge scores behalen als de vlagenschepen van vorig jaar. Mijn vraag is nu: is hij dan ook echt 2 keer zo goed en zo snel, of krijgt hij zo'n hoge score omdat er nog niet zoveel zijn die zo'n hoge score behalen?
Ik twijfel nu eigenlijk alleen nog maar tussen de oneplus 3 en de huawei mate s, of misschien een honor telefoon. dankje!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Het kan, maar geeft geen reeël beeld. Sowieso liggen benchmarks aan de hardware en voor de rest aan vrij weinig anders. Echter wordt de snelheid van je telefoon ook bepaald door de system UI en de samenwerking tussen alle onderdelen. Het schijnt bijvoorbeeld zo te zijn dat de 1+ 3, zijn 6GB ram niet optimaal benut, een benchmark zou dit niet meetellen, echter de gebruikerservaring is wel anders. Je kan beter pro's en con's vergelijken, maar ook videoreviews kijken, of natuurlijk zelf naar de mediamarkt gaan en kijken je het mooist/best vind. Ik draaide laatst een benchmark van 45.000 en iemand anders eentje van 120.000, zijn telefoon is echt niet 3* zoveel beter dan die van mij. (G4 vs. S7e). Ik zou overigens voor de 1+ gaan. Suc6 met je keuze.