Wat moet ik aan mijn GamePC upgraden?

Ik heb een GamePC gekocht op gamepc.nl (wat een veelste dure site is). Ik vind mijn PC te sloom en ik wil graag gameplay opnemen maar ook dat hij GTA aankan. Ik wil wel dat er nog Windows 10 op blijft zitten maar ik wil dingen upgraden aan mijn PC zodat de games, het opnemen maar ook de hele PC gewoon sneller loopt.. Wat kan ik aan mijn PC verbeteren?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou in ieder geval het RAM geheugen upgraden naar 8 of 16 GB.
Videokaart vervangen naar een GTX (al weet ik niet of dat zomaar past bij je pc).
Eventueel de processor ook vernieuwen.
Zo kom ik haast op een volledig nieuwe pc uit :S Voor de toekomst: Koop de onderdelen in en zet het zelf in elkaar (wel goed kijken of ze met elkaar werken). Ben je stuk goedkoper uit.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Oh oke dankje! Hoe kan ik te weten komen of mijn Videokaart past bij mijn PC? En een moederbord? heeft dat ook nog nut?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Je hebt een veel te goedkope oplossing gekocht. Vooral de grafische kaart slaat nergens op. De CPU is meh... en 4GB is echt niet meer van deze tijd. Een nieuw mobo zou inhouden dat je echt een nieuwe PC koopt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kan ik dan beter een nieuwe PC kopen of alles uit mijn behuizing halen en alles nieuw kopen?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik zou de hele PC zo verkopen en dan een volledig nieuwe kopen. Anders zit je straks met losse onderdelen waar je niks aan hebt/op MP los moet verkopen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt bedankt! Weet jij misschien een redelijke prijs voor deze PC voor op MP?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Niet meer dan 200 euro.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Als budget het probleem is, kan je beter een vlotte grafische kaart er in zetten en het geheugen verhogen naar 8GB. Of je dan goed kan recorden weet ik niet, maar dan kan je wel aardig spelen. Waar je op moet letten is
-voeding meer dan 400 watt en een PCIe 6pins connector vanuit de voeding
-grote kast
-PCIe-x16 (maar dat zit wel goed)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat kan ik je niet aanraden... Aangezien de huidige CPU (processor) een vlotte videokaart flink gaat bottlenecken. Ik heb dezelfde CPU tot voor kort gehad, dat was niet veel soeps.

Het beste antwoord

Wat je zowiezo moet doen is je geheugen upgraden naar 8GB, hiervoor kan je nog een extra 4GB stickje kopen of 2x2Gb. N.B. Zorg ervoor dat je dezelfde kloksnelheid koopt! (in jouw geval 1600Mhz DDR3)

Snellere PC overall? Upgrade dan je processor naar bijvoorbeeld een AMD FX-8350, ik denk dat die ook op dit moederbord moet passen (een Intel past niet).

Sneller gamen? Upgrade dan je videokaart, aangezien ik niet verwacht dat je voeding veel Watts heeft zou ik voor een energiezuinige GTX960 gaan. Je kan kijken of dit past door te Googlen op je type moederbord en dan te kijken of er een PCI-E slot in zit, deze is vereist voor elke hedendaagse videokaart.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Bedankt voor de tips!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Die processor gaat zeker niet passen! De huidige processor heeft een FM2(+) socket nodig en die jij noemt een AM3+ socket. Een videokaart past uiteraard aangezien haast alle moederborden een PCI-e x16 slot hebben en er bovendien al één in deze PC zit. RAM inderdaad naar 8GB ik kan je aanraden om 2x 4GB in te bouwen. En verder is je HDD een beetje krapjes voor je wensen.. Windows neemt al een hoop in beslag en dan ook nog GTA (zo'n 60-70 GB) en dan wil je ook nog recorden wat een hele hoop ruimte gaat kosten. Wat nog beter is, is een 2e schijf aanschaffen en inbouwen waarop je GTA zet en waar je de opnames op laat opnemen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Klopt, helaas past ie niet.