Waarom verliest mijn powerline steeds verbinding?

Ik heb een VoiP-telefoon voor mijn werk waarop het 085-nummer van mijn bedrijf binnenkomt. Op mijn kantoor heb ik geen bedraad internet, dus dit toestel is door middel van een Powerline verbonden met het internet.
Ik verlies echter te pas en te onpas de verbinding met het internet en dat is nu net niet handig als je telefoon daarop draait. Het lijkt erop dat de Powerline steeds even de verbinding met het draadloze netwerk kwijt is. Weet iemand a) waar dat door komt en b) hoe ik dit het beste op kan lossen?

Ik ben niet zo technisch onderlegt, dus een antwoord graag in Jip-en-Janneketaal. Bedankt!

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
4.3K

Het beste antwoord

Een powerline adapter praat met zijn broertje over het lichtnet en bouwt op die manier een ethernetverbinding op. Dat gebeurt letterlijk via de stroomdraden van je pand.
Die verbinding is niet altijd even goed. Als de afstand heel klein is, is de verbinding goed en snel. Is de afstand groter of loopt ie via een andere 230-groep, dan takelt de verbinding af. Hij wordt dan traag. Als de verbinding slecht is, dan is een klein storinkje op het lichtnet voldoende om de verbinding volledig te onderbreken, hij kan dan 'zijn broertje' niet meer vinden. Soms helpt dan de adaptors uit de stopkontakten te trekken en opnieuw op te starten. Tot de volgende storing.
In jouw geval werken de adaptors niet goed. Probeer andere stopkontakten en vermijd het gebruik van verdeeldozen. Je kunt ook een duurdere set proberen en als dat allemaal niet werkt, schakel dan over op Wifi, of trek gewoon een draad.
escape