Waarom heb ik trage verbinding op mijn LAN netwerk?

Ik heb al een jaar een probleem wat ik maar niet krijg opgelost. Ik heb een Mini PC van Medion met 1 GB internetswitch. Die is aangesloten op de Technicolor 7210 van Ziggo. Ik zet soms grote bestanden (>100GB) naar mijn NAS die is aangesloten op een switch. Het gaat om de NAS: WD my Cloud.

Als ik begin met het bestand over te zetten naar de NAS begint de snelheid bij 100 MB/s. Vervolgens daalt de snelheid naar 0 MB/s. Vervolgens stijgt de snelehid weer naar 100 MB/s, en weer naar 0 MB/s etc. Hierdoor duurt het overzetten 2 tot 3 uur (!) langer!

Ik heb nog 2 computers, daarbij ervaar ik vaak geen problemen met de snelheid, maar soms heb ik ook op deze pc's last van.

Wat veroorzaakt dit probleem?

Het gaat om de mini PC: Medion Akoya S1500D

7 jaar geleden
in: Hardware
2.1K

Antwoorden (1)

De processor in deze PC is traag, zeer traag. Je mag van deze computer dan ook niet teveel verwachten. De zwakke processor is de oorzaak van de trage verbinding op de LAN. Het enige wat je kan doen om de LAN verbinding te versnellen is de processor ontlasten van andere taken. Lees:
http://decomputer.be/help-ik-heb-een-trage-computer/
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Eric1993
7 jaar geleden
@bertjeGV De bestanden worden gewoon via windows verkenner gekopieeerd. Dus het wordt niet versleuteld ofzo, heeft het dan toch alsnog de processor nodig?