Hoe kan ik bestanden overzetten van mijn externe harde schijf naar mijn nieuwe externe harde schijf op de snelste manier?

Hallo,

Mijn oude schijf is erg traag en doet over 388MB meer dan een PAAR UUR.. terwijl ik 460GB moet overzetten.....

Ik wilde eerst van schijf naar schijf kopieeren, maar dat duurde me veel te lang

Dus nu zet ik het maar eerst op de computer zelf, kijken of dat sneller gaat

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
5.9K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik wil niet veel zeggen, maar die HDD is dus op sterven na dood of er is iets anders geks aan de hand. "Dus nu zet ik het maar eerst op de computer zelf, kijken of dat sneller gaat" Dat kan nooit sneller gaan alleen nog langzamer. Download HDtune en check je schijf eens. Wedden dat ie een hoop problemen aangeeft... http://www.hdtune.com/files/hdtune_255.exe
(gaat gelijk downloaden)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Staan er ook grote bestanden op? Probeer eens grote bestanden over te zetten en kijk eens welke snelheid je dan haalt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hallo, Nou, ik weet wel zeker dat er iets mis is met dat ding. Mijn laptop geeft ook aan dat er 'problemen zijn met de schijf en het kan niet worden opgelost' Maar ik vraag me af wat ik hier aan kan doen. Ik zou het zó erg vinden als ik de 460GB aan foto's en filmpjes zou kwijtraken.
Er staan geen grote bestanden op. Weet jij wat ik zou kunnen doen om mijn bestanden te redden?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Toch maar rustig overkopieren. Belangrijkste bestanden eerst. Je zou kunnen proberen de HDD uit de externe behuizing te schroeven en in een desktop aan te sluiten via de interne connector (SATA). Misschien kan je dat zelf niet en heb je een kennis met een beetje computerknutselkunsten.

Antwoorden (1)

Ik gebruik zelf het programma (gratis te downloaden, open source) FastCopy. Eenvoudig tooltje waarmee je zeer snel grote aantal GB's aan bestanden van de ene locatie naar de andere kunt zetten. Het is wel aan te raden niet alles in één keer over te zetten.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Super bedankt, ik ga het meteen uitproberen!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Succes!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
En hoe zou dat helpen? De snelheid van overzetten van bestanden wordt gelimiteerd door de hardware. Ga je me vertellen dat die software van de 177 kB/s opeens +50MB/s gaat maken??
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Kijk eens naar dat plaatje. Heb je zo'n snelheid ooit gezien bij een moderne HDD?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit heeft inderdaad niet geholpen, maar bedankt