Hoe krijg ik de wlan adapter werkend op mijn pc?

Ik heb een 2e hands pc gekocht, en nu wil ik draadloos internetten. Ik heb een wlan usb adapter, sitecom rtl8191s. Zodra ik die erin doe dan vraagt hij om de software. Die cd heb ik niet. als ik de adapter in mijn laptop doe, dan werkt die wel meteen, zonder installatie van software. Allebei is windows vista. Wat moet ik doen? Ik kan de juiste software ook niet op internet vinden. Het zijn vaak dubieuze sites, en de software krijg ik maar niet. Wel andere troep.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gefeliciteerd, sitecom is qua instaleren meestal een ramp..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hij hoort zichzelf te installeren, dat doet hij ook op mijn laptop, allebei vista, moet toch gelijk zijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
IK had in de vraag gezet dat ik op laptop geen software hoefde te installeren, maar dat deed hij dus vanzelf, hij was meteen te gebruiken.

Antwoorden (2)

Probeer de nieuwere adapter te installeren. Er zit driver en utility in het pakket, misschien helpt dat. Koop anders een nieuwe adapter (kost tegenwoordig minder dan 2 tientjes) met geleverde driver.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan de driver(software) hier downloaden:

http://www.sitecom.com/support-product/productid/771#drivers

Sitecom WL-352 / rtl8191s download de windows versie (niet de mac versie)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de driver geinstalleerd, maar het werkt nog steeds niet. Het ligt niet aan de adapter, in mijn laptop gaat het meteen goed. Toen ik hem in de laptop deed, toen installeerde die zelf meteen de software.
Het ligt ook niet aan de usb aansluiting, want de pc herkent hem wel en vraagt om software te installeren.
Wat zou er mis kunnen zijn?
Ik probeerde windows opnieuw te installeren, maar ook dat lukt niet. Ik kom ook niet in de bios, hij gaat meteen normaal opstarten.