Waarom krijg ik de melding dat een programma "gebruikt wordt" terwijl dit niet zo is?

Om schijfruimte vrij te maken van mijn c-schijf, wil ik enkele programma's verplaatsen naar mijn D-schijf. dat lukt vaak maar gedeeltelijk, een deel van het programma blijft dan achter op mijn C-schijf. Wil ik dit verwijderen of toch proberen te verplaatsen, krijg ik de melding dat dit programma "gebruikt wordt". Ik heb dan bij mijn startmenu gecheckt, deze programma's staan niet ingesteld om mee op te starten (er staat "uitgeschakeld").het enige wat mee opstart is mijn avast-antivirus.
Hoe kan het dan dat er wordt aangegeven dat de programma's in gebruik zijn?

Toegevoegd na 2 minuten:
PS
ik krijg soms ook de melding dat ik "administrator toelating" moet hebben. Ik ben de enige die het beheer heeft voor alle bewerkingen, ik ben administrator en heb dit ook bij mijn gebruikersprofiel zo ingesteld... toch lukt het verwijderen of verplaatsen soms ook niet wegens die reden.
Een derde fenomeen is dat ik programma's die ik niet meer gebruik gewoon helemaal niet kan verwijderen, bv. Windows Defender of Internet Explorer omdat ik dan de systeembeheerder om toelating moet vragen. Hoe gek is dat, men kan je toch niet verplichten om programma's op je laptop te houden die men zelf niet meer ondersteunt?

8 jaar geleden
in: Hardware
SimonV
8 jaar geleden
Welke programma's zijn dat?
liveisgreat
8 jaar geleden
Skype, Canon (printer)....
Ritsuka
8 jaar geleden
je kunt niet zomaar een programma verplaatsen. Er kloppen dan allerlei verwijzingen niet meer.

Antwoorden (1)

Als Windows beweert dat een programma in gebruik is dan is dit ook zo! U bent helaas totaal verkeerd bezig. U mag programma's op deze manier niet verplaatsen. De enige correcte manier voor het verplaatsen van een programma is het programma te de-installeren en vervolgens opnieuw te installeren op de gewenste locatie!

Toegevoegd na 1 minuut:
Moeilijk te verwijderen programma's kan u verwijderen met Revo Uninstaller.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voor de meeste programma's is dat zo, maar veel programma's kun je wel gewoon verplaatsen.
liveisgreat
8 jaar geleden
met revo-uninstaller kan ik alleen alles un-installeren. Dan is het origineel weg en ook de kopie die ik maakte op de D-schijf. ik heb hierover een vraag gesteld inmiddels.
ik kan ook niet altijd kiezen waar programma's terecht komen. om de één of andere reden komt er veel nog terecht op de C-schijf. dat is blijkbaar iets automatisch, je kan niet altijd aanduiden waar je het hebben wil.
Bijgevolg staat mijn c schijf overvol, ik heb nog maar 1 GB over
Cryofiel
8 jaar geleden
Nog "maar" 1 GB over... Ik kan me de tijd nog herinneren dat een harde schijf van 0,03 GB al enorm groot was...     ;-) En dat was dan de totale grootte, niet datgene wat er "over" was.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een docent informatie vertelde eens over 'vroeger', toen men moest kiezen uit 4kB extra geheugen of een nieuwe auto... ;)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
informatie=informatica