Wie heeft er ervaring met het gebruik van de 'FRITZ!Box 7270' of de 'FRITZ!Box 7170'?

1. Werkt het VOIP-bellen probleemloos?
2. Hoe is de nummerportering van KPN naar VOIP verlopen?
3. Hoe zijn de ervaringen met online gamen via het draadloos netwerk van de 'FRITZ!Box'. Bij mijn huidige router (Linksys WRT54GSv4) voortdurend veel lags, waardoor er niet optimaal kan worden gespeeld.

13 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Antwoorden (2)

Ik gebruik al zo'n twee jaar naar volle tevredenheid de FRITZ!Box Fon WLAN 7170.

1.
Ja. Uitzondering zijn sommige buitenlandse nummers. Gelukkig kun je een goedkoop VoIP-abonnement (prepaid als je wilt) nemen bij één van de vele aanbieders. Dan kun je ofwel handmatig voor zo'n alternatieve VoIP-aanbieder kiezen, of een belregel in je Fritz instellen die bepaalde nummers automatisch via die andere provider belt.

Voordeel van die andere provider is dat die vaak goedkoper is, en dat de kwaliteit soms beter is. Maar da's een kwestie van proberen.

2.
Ik heb mijn vaste nummer destijd niet laten porteren. Voor mij (XS4All) zou ik dan maandelijks € 5 moeten betalen om mijn vaste nummer te behouden. Ik was niet erg gehecht aan mijn vaste nummer, dus heb ik een gratis nummer genomen.

Portering was voor mij dus niet van belang.

Ik heb in het begin VoIP en vastelijnbellen naast elkaar gebruikt, om te testen of VoIP beviel. Pas na twee maanden, toen ik vertrouwen had in de kwaliteit van VoIP, heb ik mijn vaste lijn opgezegd en ben ik uitsluitend via VoIP gaan bellen.

3.
Ik game zelf niet, maar ik hoor van anderen positieve geluiden.

Algemeen:

Ik neem aan dat je ook bij XS4All zit. Neem dan eens een kijkje bij onderstaande nieuwsgroep. Daar kun je ook zelf vragen stellen.

Op die nieuwsgroep vind je gebruikers. Ook helpdeskmedewerkers van XS4All zitten er, en zij geven actief antwoord op de gestelde vragen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog twee links toegevoegd - zie hieronder.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik heb een Fritzbox en VOIP bellen via XS4ALL en dat is één groot drama. Gamen doe ik niet, dus daar kan ik geen mening over delen.

Ik heb mijn oude kpn nummer gehouden, dus geen nieuw nummer gekregen, dat werkt op zich goed. De problemen zijn vooral technisch. Vóór de Fritzbox had ik eens in de 2 a 3 maanden dat een beller de boodschap kreeg 'onbekend nummer', er werd geen verbinding gelegd. Vaak belde men dan na een paar dagen op mobiel, waarna ik de stekker uit het modem trok om te resetten en dan ging het weer 2 maanden goed.

Om van de problemen af te zijn heeft XS4ALL me een Fritzbox gestuurd, die zou veel beter zijn voor VOIP. Nou, vanaf dat moment had ik het 'onbekend nummer' probleem om de twee dagen. Ongeveer 6x de servicedesk gebeld en de laatste keer het advies gekregen om de nieuwste firmware te vervangen door een oudere versie. Daarmee was het probleem inderdaad opgelost (hadden ze dat maar meteen gezegd). Maar nu heb ik weer het probleem dat ik niet kan bellen of gebeld kan worden als ik aan het downloaden ben, dus ik heb een probleem opgelost maar er een nieuwe voor terug.

Het liefst ging ik terug naar KPN, nooit storing en geen gedoe. Het is dat de kosten voor VOIP per maand ongeveer 50-60 euro lager zijn, dus ik twijfel nog.
paulus811