Wat moet ik kopen om muziek etc te beluisteren?

Ik luister nu radio via de laptop, de telefoon of de TV. Maar dat kan beter...
Ik zoek dus "iets" om (Nederlandse) radio, Stingray, of Spotify op te beluisteren, en op zich zou het ook wel fijn zijn om mijn CD's nog eens te kunnen beluisteren (maar dat is een extra, niet noodzakelijk). Soms gebruik ik een draadloze koptelefoon in huis. Ook wel fijn om soms de muziek mee te kunnen nemen naar een andere ruimte in huis.
Wat zou ik het beste kunnen kopen om dit allemaal het beste te kunnen doen? En hoe werkt dat dan, heb ik dan ook nog andere apparaten nodig? Ik zie bijv. een bluetooth speaker in de aanbieding - kan ik daarmee wat ik wil?
(Misschien voor de jongeren onder jullie een domme vraag, maar ik heb er nooit veel van begrepen, en heb het daarom maar laten zitten. Maar het stoort me wel steeds meer dat ik zo "beperkt" ben in het luisteren naar muziek etc.)

een jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Als je via de tv luistert is een sounbar ideaal om muziek te luisteren. Als je elders muziek wil luisteren is een bluetooth speaker ideaal. Zelf gebruik ik hiervoor een speaker/radio van JBL. Daarmee kun je ook nog DAB radio ontvangen.
jc54
een jaar geleden
HannekeJanssen
een jaar geleden
Ha, dank je wel voor je antwoord! Dat betekent dus dat ik twee apparaten aan zou moeten schaffen? En kun je met zo'n DAB radio ook luisteren naar spotify etc? Dat gaat dan, denk ik, via Bluetooth van de telefoon naar de speaker?