Hoe kan ik zien of ik mijn originele laptop batterij heb?

Sinds kort is m'n laptop batterij erg slecht geworden (houdt t 30min uit). Ik vroeg me af of ik ergens (op doos) kan zien dat t de originele is, dit omdat ik flauw vermoeden heb dat iem m misschien heeft vervagen. Ik zit namelijk op een opleiding waar bijna iedereen dezelfde laptop heeft. Het gaat om een hp elitebook

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel "vervangen", misschien dat iemand mijn goede batterij heeft vervangen met zijn slechte. Verder is ie gewoon echt voor zover ik weet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Iemand kan ook zijn slechte (originele) accu voor jouw goeie hebben gewisseld.
Dus zelfs al heb je een originele dan nog weet je het niet zeker.
Volgende keer je accu merken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik was aan het schrijven toen je reactie er nog niet stond.
Vergelijken met een accu van een ander, als ze precies hetzelfde zijn. (ook alle nummer enzo) dan kan je sowieso verder niks.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Elke batterij heeft eigen serial nummer....

Antwoorden (3)

Je kan het zien aan een soort van klein vierkant stikkertje met rare vormen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een laptop koop je compleet met originele accu als het goed is. het ligt er dus meer aan waar je de laptop gekocht hebt. als dat bij de dixons mycom etc is heb je gewoon een originele accu.

verder zou ik gewoon even contact opnemen met HP

Toegevoegd na 3 minuten:
heuse plaatjes van originele accu's van de EB series

http://www.replacedirect.nl/app/laptop/hp/elitebook-series.html

alles kan precies nagemaakt worden natuurlijk, maar zoals gezegd als je de laptop gewoon via een winkel nieuw koopt is een originele accu standaard.

Toegevoegd na 3 minuten:
heuse plaatjes van originele accu's van de EB series

http://www.replacedirect.nl/app/laptop/hp/elitebook-series.html

alles kan precies nagemaakt worden natuurlijk, maar zoals gezegd als je de laptop gewoon via een winkel nieuw koopt is een originele accu standaard.

Toegevoegd na 4 minuten:
excuus voor het dubbelzien
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel "vervangen", misschien dat iemand mijn goede batterij heeft vervangen met zijn slechte. Verder is ie gewoon echt voor zover ik weet
De capaciteit van je accu kan ook gewoon achteruit gaan, ook bij een originele.
Op mijn werk-laptop (Dell) hielt de accu het maar 2 jaar uit: dan was de accucapaciteit tot 0 minuten gereduceerd (= stekker eruit, laptop dood).
En een OEM accu hoeft niet per sé slechter te zijn dan een HP; ze komen beide uit China en mogelijk nog uit dezelfde fabriek ook.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja leuk maar dating geen antwoord op mijn vraag.....
En hij is net iets ouder dan 1 jaar en het blijft slecht