Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan men met een tablet ook telefoneren als er een Simkaart in geplaatst kan worden?

Ik wil een2dehands tablet aankopen en heb op internet de specificaties gelezen en daarzou mogelijk zijn om een simkaart te plaatsen dus veronderstel ik dat men er dan ook mee kan bellen of is het niet zo eenvoudig?

2 maanden geleden
in: Hardware
751

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ja, dat kan. Eventueel kun je je telefoonabonnement op je tablet gebruiken door de simkaart uit de telefoon te halen en in je tablet te doen.
Nadat je een simkaart in je tablet hebt geplaatst, kun je de ingebouwde telefoon-app gebruiken om te bellen en gebeld te worden.
Dit geldt overigens alleen voor Android tablets, niet voor de iPad.
(Lees meer...)
SimonV
2 maanden geleden
SimonV
2 maanden geleden
Nog een link toegevoegd.
Vortexxx
2 maanden geleden
@SimonV Met een iPad is het i.i.g. niet mogelijk te bellen, je zou Whatsapp kunnen gebruiken, maar die wil weer de contactenlijst van je Telefoon inzien, dus ik weet niet waar jouw wijsheid vandaan komt, maar het is onjuist, de chips ontbreken ook om op de 800 tot 1800 MHz te communiceren.
SimonV
2 maanden geleden
Ik zie niet staan dat het om een iPad gaat.
Android-tablets:
De meeste Android-tablets met simkaartsleuven ondersteunen bellen via mobiele netwerken.
U kunt de standaard "Telefoon"-app gebruiken om te bellen en te sms'en.
Sommige tablets hebben mogelijk geen ingebouwde speaker of microfoon, dus u heeft mogelijk een headset of externe luidspreker nodig.
https://gemini.google.com/app/76126526db80634a
Vortexxx
2 maanden geleden
@SimonV "Ik zie niet staan dat het om een iPad gaat."
OP heeft in z'n vraag Tablet staan, en daar valt een iPad toch echt onder, i.i.g. valt een iPad niet onder telefoon of laptop, hoe dan ook je antwoord is ten dele waar, niet elk Tablet heeft die GSM Chip van Qualcom o.i.d. geïnstalleerd zitten en voor die tablets geldt dat je er niet mee kunt bellen.
LeonardN
2 maanden geleden
https://support.apple.com/nl-nl/guide/ipad/ipadf97892b2/ipados#:~:text=Belangrijk%3A%20Wi%2DFi%20%2B%20Cellular,wifi'%20en%20een%20iPhone%20gebruiken. Belangrijk: Wi-Fi + Cellular-modellen bieden geen ondersteuning voor het mobiele telefoonnetwerk. Deze modellen ondersteunen alleen gegevensoverdracht via het mobieledatanetwerk. Om te kunnen bellen via een iPad, ongeacht het model, moet je 'Bellen via wifi' en een iPhone gebruiken. Ipad is ook een tablet.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding