Hoe knipperen de lampjes van een modem?

De lampjes van mijn modem knipperen als het modem iets verzendt of ontvangt. Dat knipperen ziet er onregelmatig uit.

Hoe wordt bepaald HOE de lampjes knipperen (dus: wanneer aan, wanneer uit)?

Bijvoorbeeld:

Gaat het zendlampje aan zodra er weer x bytes aan gegevens zijn verzonden, en gaat het dan na een vaste (korte) tijd weer uit, waarna het opnieuw even aan gaat als de volgende x bytes aan gegevens zijn verzonden?

Of: knippert het zendlampje met een vaste (vrij hoge) frequentie zodra en zolang er gegevens worden verzonden, en gaat het uit wanneer de verzendstroom even stilvalt?

Of: is er een andere manier waarop het lampje wordt aangestuurd?

Cryofiel
10 maanden geleden
in: Hardware
SimonV
10 maanden geleden
Om welk modem gaat het?
Cryofiel
10 maanden geleden
Verschilt de lampjes-aansturing dan tussen modems? Voor het oog ziet dat geknipper er allemaal hetzelfde uit.

Voor als het toch uitmaakt:
a) Fritz!Box
b) Zyxel

Precieze modellen/typenummers zou ik moeten opzoeken als ik er weer in de buurt ben.
SimonV
10 maanden geleden
Gewoonlijk betekent een snel knipperend lampje dat de verbinding werkt en gegevens verzendt, maar dit kan per fabrikant verschillen.
https://www.highspeedinternet.com/resources/modem-router-lights
Bij mijn Ziggo modem knippert er niets.
SingingCoyote13
10 maanden geleden
joh dat jij nou net met die vraag komt aanzetten ik herinner me dat ik dat legio keer mezelf heb afgevraagd altijd bij mijn slaapkamerrouter als ik wacht totdat ie volledig aanstaat , maar ook bij mijn kpn experiabox, alleen ik vergat altijd die vraag hier te stellen. inderdaad ja, op mijn router (tp-link) bv lijkt het gewoon ad random te gaan.

Geef als eerste antwoord