Waarom bevriest mijn beeld van de monitor?

Als ik mijn youtubelijst afspeel blijft mijn beeld stilstaan terwijl de lijst al 3 nummers verder is.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dat gebeurt mij ook wel eens, maar alleen als ik (gelukkig bij uitzondering) een wat brakke Internetverbinding heb. Dan komt er af en toe een tijd lang niets door de verbinding heen, of is de snelheid erg laag.

In zo'n geval geeft het filmdeel van Youtube het na een tijdje op.

Het geluidsdeel speelt wel gewoon verder. Voor geluid is namelijk veel minder bandbreedte nodig dan voor beeld, want geluid overdragen kost minder bits dan beeld overdragen.

(Wanneer je verbinding nóg brakker wordt, valt ook het geluid weg.)

Toegevoegd na 1 minuut:

Heb je wel eens gekeken of je, als dat gebeurt, andere "grote" sites nog goed kunt bekijken? Of je nog op redelijke snelheid iets willekeurigs kunt downloaden?

Daaraan kun je namelijk zien of je Internetverbinding op dat moment inderdaad gammel is.

Toegevoegd na 2 minuten:

Ik bedenk me nu dat een verbinding ook gammel kan worden als je draadloos werkt, en een buurman die ook draadloos werkt even flink tekeer gaat op - toevallig - hetzelfde kanaal.
Cryofiel
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kan het ook niet iets te maken hebben met je abonnement en de downloadsnelheid? Ik heb het idee dat dat per abonnement nogal kan verschillen. Bij mij is het ook vrij traag op youtube, maar ik heb niet echt een hele dure internet verbinding.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,ik werk niet draadloos en ik heb nog niet gekeken of ik iets anders kan downloaden.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik heb normaal gesproken 4 Mbit/s downloadsnelheid. Bij mijn kwaliteitsprovider is die snelheid erg betrouwbaar. Desalniettegenstaande (dat blijft toch een mooi woord  ;-) gaat er zo heel af en toe iets mis, waardoor ik ofwel een haperende verbinding heb, ofwel een lagere downloadsnelheid. In die gevallen heb ik ook wel eens filmpjes zonder beeld maar met geluid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon in Duitsland maar heb over de downloadsnelheid niet te klagen.

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat je bedoelt, dat als je naar een youtubefilmpje bezig aan het kijken bent dat hij plotseling stopt.

Wel dat komt omdat je geen goeie downloadsnelheid hebt. Uw filmpje moet eerst geupload worden naar uw thuisnetwerk. Het beste wat je kan doen is, als je naar youtube gaat, naar uw geschikte filmpje. klik op play en dan direct weer op pauze, eventjes wachten dan op play en u zal zien dat de upload gedaan is en dat u volledig uw filmpje zonder hapering kunt bekijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het lijkt erop alsof je internet verbinding niet snel genoeg is om het streamen allemaal bij te houden. Dat had ik ook toen ik nog een duurdere internet van via KPN.
Nu is mijn aansluiting goedkoper, maar direct via XS4ALL. Daarmee is KPN eruit en ligt de snelheid hoger.