Mijn ipod shuffle van 1jaar en 5 maanden laad niet meer op , wat nu te doen ?

Kan het zijn dat deze ineens kapot is ? Ik gebruik hem enkel op vakantie , dus maar enkele keren gebruikt ? Is de garantie hiervoor 1 of twee jaar ?
Batterij maar 1 Jaar ???? Of kan het aan het kabeltje liggen , als ik hem aan itunes log herkent hij hem ook niet ???? Kan er een nieuwe batterij in , en is dat betaalbaar ?

Picture for question
8 jaar geleden
in: Hardware
2.3K

Het beste antwoord

In je Ipod zit een kleine Lithium Ion cel. Dit zijn zeer krachtige en duurzame batterijen vergeleken bij traditionele energie cellen op basis van bijvoorbeeld Alkaline of Nickel Cadmium.

Er zijn alleen wel een paar belangrijke punten in acht te nemen bij het gebruik van Li-ion accu's:
-Opladen dient met exact het juiste voltage gedaan te worden, anders kunnen ze beschadigd raken. Een te laag output amperage van een lader kan echter geen kwaad.
-Voorkom dat een Li-ion cel te warm kan worden, ze kunnen lelijk exploderen.
-Ze zijn erg slecht voor het milieu en dienen dus altijd netjes gerecycled te worden.
-Als de opgeslagen energie onder de 10% van de totale capaciteit van de batterij komt te liggen gaat de levensduur ineens heel snel achteruit. Zorg daarom dat alle apparaten met een Li-ion cel ALTIJD met meer dan 60% energie weggelegd worden.

Als je IPod een paar maanden met een volledig uitgeputte Li-ion accu heeft gelegen is de kans sterk aanwezig dat de accu nu nog maar een zeer beperkte prestatie levert
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als je hem heel af en toe gebruikt is dat funest voor de accu. Probeer hem op te laden en als dat niet lukt moet je een nieuwe accu laten plaatsen.