Is het goedkoper om de macbook air 11,6 inchin Zuid Afrika of Qatar te kopen ipv Nederland?

Ik vertrek in Mei voor 6 weken naar Zuid Afrika en heb een overstaptijd van 4,5 uur in Qatar. Wilde een dezer maanden een macbook air 11,6 inch 128 GB met 4GB werkgeheugen aanschaffen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Het beste antwoord

Hou rekening mee het feit dat bij terugkeer de macbook aangegeven dient worden. Dit ivm de verrekening van de BTW. Want in het buitenland wordt soms andere BTW of aankoopbelasting betaald wordt. Onder een bepaalde grens kan de macbook gewoon in angevoerd dient te worden. Vooral gebruikte laptops hebben lagere verkoopprijs of handelswaarde dan ongebruikte laptops.

Dus onthou de prijs welke in Nederland wordt gevraagd en als het in Qatar of Zuid Afrika lager is dan gewoon doen. Zaken als Nederlandse taal is software wat tijdens de installatie hersteld kan worden. En indeling van het toetsenbord kan hersteld worden via drivers en stickertjes.

Kort om een MacBook air aanschaffen in het buitenland zou zeer waarschijnlijk goedkoper zijn.
In Qatar is er nog geen BTW en in Zuid Afrika is het lager dan in Nederland.

Ik ga er vanuit dat de MacBook air 11.6 inch tweede hands een lagere handelswaarde heeft als 430 euro. Anders blijft het goedkoper om het te kopen in Nederland.

Toegevoegd na 17 minuten:
Natuurlijke dien je andere netsnoer in Nederland te kopen want zowel in Qatar als in Zuid Afrika hebben ze andere stekkers. Maar wel zelfde netspanning. Of vooraf mee te nemen vanuit Nederland.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik weet niet of het goedkoper is maar houd er in ieder geval rekening mee dat de taal anders is (wellicht geen NL beschikbaar, alleen engels), toetsenbord indeling (geen @ onder de 2 bijv.) en meegeleverde adapter in NL niet past dus zal je een andere stekker moeten aanschaffen.