Maakt de lengte van een kabel uit bij een externe HD?

gisteren een HD aangeschaft met een kabetje van 30 a 40 cm, die te kort was. ik had gelukkig nog een kabel van 1,5 meter liggen, maar wil er eigenlijk een van 3 meter kopen. heeft dit effect op de snelheid van het dataverkeer? het gaat om een gewone usb aansluiting: type b fullsize

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

De maximale lengte van een USB-kabel staat in de USB-specificatie. Deze lengte hangt af van de soort kabel en van de snelheid van je USB.

Zie de Bron hieronder (niet alleen deze pagina, ook de rest van de site) voor details.

Toegevoegd na 27 seconden:
De door jou gewenste drie meter is in alle gevallen geen enkel probleem.
Cryofiel
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een USB-kabel kan je tot ca, 5 meter verlengen zonder problemen.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat wilde ik even weten +1
Cryofiel
13 jaar geleden
Bron:
http://www.usb.org/about/faq/ans5/
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
intressant, aangezien ik op je reactie niet kan plussen. zoek ik even een vraag of antwoord van je en krijg je em alsnog.... better yet, maak er even een antwoord van.
Cryofiel
13 jaar geleden
Gedaan.