Ik krijg geen beeld maar op mijn pc. :S waar kan dit aan liggen?

Verschillende dingen getest:
Op andere monitoren geprobeerd.
Auto / Source toetsen.
Andere voeding.
DVD speler / harde schijf / geheugen los.
Andere videokaar geprobeerd.
DVI en RGB in geprobeerd.
Overige kabels losgekoppeld.
2 GB erin inplaats van 4 GB.
Wie helpt mij verder?

Toegevoegd na 12 minuten:
Nee, hoor geen bios piepjes.
Andere kabel werkt ook niet.

Toegevoegd na 34 minuten:
Wat wel opvallend is: Zodra ik de voeding aanzet, zowel de huidige als een nieuwe voeding, gaat de pc aan. Ook al heb ik de kabel voor de powerknop eraf. Als ik de computer aanzet gaat de fan van devoeding aan van 500 watt.
De CPU fan gaat draaien. Ik voel de harde schijf draaien. De grafische kaart heeft nu een blok, maar bij een grafische kaart met fan, draait de fan gewoon.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.4K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je ook een andere kabel geprobeerd?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt de monitot wel aangezet? :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ Cindy whahahaha, of mischien heeft hij zijn ogen wel dicht ^^

Het beste antwoord

Krijg je piepjes bij het opstarten? Gaat je harde schijf wel draaien? Krijg je helemaal geen beeld of valt het tijdens het opstarten weg? Hopelijk kan je wat meer info geven want dan kunnen wij beter met je meedenken.

Piepjes kunnen namelijk iets zeggen over eventuele problemen met je PC. Als je harde schijf niet draait start je pc niet goed op en krijg je dus logischerwijs geen beeld. (je kan ook even kijken of de fans/ventilatoren wel draaien als je hem aanzet) Als het beeld tijdens het opstarten wegvalt is het mogelijk een probleem met je driver voor je videokaart..

Reageer maar met meer info als je kan, dan helpen wij je weer verder!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik zie dat de vraag al is uitgebreid. Zo snel kan ik ook niet typen ;-) Kan je wel aangeven wat er allemaal draait en werkt als je je pc aanzet? Gewoon alles vertellen wat je weet! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat wel opvallend is: Zodra ik de voeding aanzet, zowel de huidige als een nieuwe voeding, gaat de pc aan. Ook al heb ik de kabel voor de powerknop eraf. Als ik de computer aanzet gaat de fan van devoeding aan van 500 watt.
De CPU fan gaat draaien. Ik voel de harde schijf draaien. De grafische kaart heeft nu een blok, maar bij een grafische kaart met fan, draait de fan gewoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En als je de kabel voor de powerknop aansluit en dan je voeding op de netstroom zet. Alles gaat dan draaien zeg je. Druk dan 10 seconden de aan-uitknop in en als het goed is gaat alles dan uit. Klopt dat?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar daarna ook weer net zo hard aan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan vermoed ik dat je kortsluiting hebt ergens... Wees daar in ieder geval voorzichtig mee dan! Ben je zelf een beetje handig met computers (hardware)? Zo niet, ik zou je adviseren hem bij een 'computerboer' te brengen en hem ernaar laten kijken... Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben de computerboer ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan maak je alles kaal, Mobo eruit en zo alles stap voor stap opbouwen. Je zegt eea getest te hebben, maar geeft geen resultaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bios even resetten naar default modus en kijk eens of er op je mobo elco´s bol staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Resetten zonder beeld kan natuurlijk door batterij en te verwijderen en voeding los te koppelen gedurende ong. 60 seconden... Goede tip van bushokje!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, had ik ook al gedaan en die condensator staan ook niet bol..

Andere antwoorden (3)

is dit toevalig gebeurd nadat je je bios hebt flasht? of nadat je in je bios heb zitte rommelen?
zo ja dan zou je je mobo als verlooren kunnen beschauwen. ( of je besteld een nieuwe bios chip en je vervangd deze )

of is er ergens kortsluiting in gekomen?? mis iets meer informatie wat er gebeurde op het moment dat je pc er mee stopte.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoor je ook bepaalde toontjes bij het opstarten ???
want dit klinkt nogal als een dood moederbord en dan zou ik maar niet teveel meer prutsen

Toegevoegd na 1 dag:
qoute Wat wel opvallend is: Zodra ik de voeding aanzet, zowel de huidige als een nieuwe voeding, gaat de pc aan. Ook al heb ik de kabel voor de powerknop eraf.

Dan is er toch iets flink doorgebrand op het moederbord
normaal gaat de voeding pas werken als je de power aan drukt
dus nu is de onderbreking weg dus waarschijnlijk op het moederbord kortgestloten.
als je pc totaal geen peepjes laat horen
1 peep is "verplicht" voor je videokaart
dan is je Mobo of CPU echt dood
je zou nog een ander cpu kunnen proberen maar ik zou het er echt niet op wagen
test al je ander componenten, geheugen, videokaart voeding HD en DVD etc met een andere pc en redt wat er te redden valt
hopelijk kun je de CPU ook nog redden maar het moederbord kan je beter weggooien
capthavoc
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helemaal mee eens:)
zeer waarschl is je moederbord defect,
evt kan je kijken naar lekkende elco's, (dat zijn ronde buisjes van een centimeter doorsnee op het moederbord, als het lijkt dat ze bol staan zijn ze defect.)
die zou je kunnen vervangen of laten vervangen, maar dat is moederbord vaak niet waard, of je moet zelf kunnen solderen.

Of:

8x agp of pci poort defect, dat is waar je de video kaart in stopt.

als die kapot is kan je die niet repareren.

dan is dus een nieuw moederbord noodzakelijk

Hopelijk je een eindje op weg geholpen
Succes!