Mijn laptop word heel de laatste tijd heel erg warm hoe kan ik dit verhelpen?

Ik merk dat de laatste tijd mijn laptop veel warmer word niet alleen bij gaming maar ook bij gewone toepassingen zoals firefox of Office.

Is er een manier om mijn laptop wat koeler te krijgen ??

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Oow ja ik was de specs van me pc er vergeten bij te zetten...
Hier zijn de specs:
intel core i5 4200M clock 2.50 ghz
6 GB RAM
nvidia geforce 710Mb 2GB Videokaart
Toshiba MQ01ABF050 - hard drive - 500 GB - SATA 6Gb/s
windows 8.1
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
koelpasta vernieuwen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hoe warm is warm? Welke waardes meet je?

Antwoorden (2)

Zorg er voor dat er geen vuil in de koeling zit. Dus fan en koelribben schoonmaken. Let op dat er ruimte is voor koele lucht aan de onderzijde. Zet hem niet op een kleedje oid.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Voorzichtig met de stofzuiger even over de plek waar hij de warme lucht uitblaast. Niet te hard stofzuigen. Controleer ook of de ventilator het uberhaupt nog wel doet.

Voor de rest kan het ook zijn dat er op de achtergrond een programma actief is wat een grote belasting is op de processor die daardoor warm gaat worden.
Bij windows kan je dit nagaan door op Ctrl+Alt+Del te drukken en dan te kijken bij taakbeheer, performance, dan zie je een grafiekje van de belasting van de computer.

Het kan ook een virus zijn.