Als je servermoederbord stuk is, kan je dan de RAID-configuratie gewoon overzetten naar een andere server?

(Waarschijnlijk is 't moederbord kapot.)

Dus je pakt de schijven op en propt ze in een andere server. Ik neem aan dat de hardware-RAID-kaart de RAID-configuratiegegevens bevat, dus die zal je mee moeten verhuizen? (Of worden die gegevens toch elders opgeslagen? Of kan je ook gewoon een andere RAID-controller pakken, of ben je dan de RAID-configuratiegegevens kwijt.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1K

Het beste antwoord

Dat kun je eigenlijk in alle gevallen vergeten.
Alleen de combinatie van dezelfde RAID chipset en dezelfde schijven gaat werken. Als je die in een andere PC stopt, dan krijg je alsnog het probleem om te booten met andere hardware m.b.t. de overige drivers.
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook als 't moederbord van de andere server bijna of helemaal 't zelfde is?
AWM
13 jaar geleden
Ja, dan kan het werken, uiteraard....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog deze opmerking bij 't sluiten van de vraag:
De RAID-chipset zit toch op de hardware-RAID-kaart? (Tenminste, hier is sprake van een insteekkaart - niet een RAID-aansluiting op het moederbord die gebruikt wordt). Dus als je die meeverhuist, dan zou 't dus wel werken?

Andere antwoorden (1)

De gegevens bewaar je allessinds wat er op die RAID zit. Ik denk wel als je hetzelfde moederbord gebruikt. Hetgene dat kappot is, dat dat wel lukt. Heb zelf wel nog niet uitgeprobeerd. Ik heb een vermoeden van wel grt