Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Als je servermoederbord stuk is, kan je dan de RAID-configuratie gewoon overzetten naar een andere server?

(Waarschijnlijk is 't moederbord kapot.)

Dus je pakt de schijven op en propt ze in een andere server. Ik neem aan dat de hardware-RAID-kaart de RAID-configuratiegegevens bevat, dus die zal je mee moeten verhuizen? (Of worden die gegevens toch elders opgeslagen? Of kan je ook gewoon een andere RAID-controller pakken, of ben je dan de RAID-configuratiegegevens kwijt.)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Dat kun je eigenlijk in alle gevallen vergeten.
Alleen de combinatie van dezelfde RAID chipset en dezelfde schijven gaat werken. Als je die in een andere PC stopt, dan krijg je alsnog het probleem om te booten met andere hardware m.b.t. de overige drivers.
(Lees meer...)
AWM
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook als 't moederbord van de andere server bijna of helemaal 't zelfde is?
AWM
13 jaar geleden
Ja, dan kan het werken, uiteraard....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nog deze opmerking bij 't sluiten van de vraag:
De RAID-chipset zit toch op de hardware-RAID-kaart? (Tenminste, hier is sprake van een insteekkaart - niet een RAID-aansluiting op het moederbord die gebruikt wordt). Dus als je die meeverhuist, dan zou 't dus wel werken?

Andere antwoorden (1)

De gegevens bewaar je allessinds wat er op die RAID zit. Ik denk wel als je hetzelfde moederbord gebruikt. Hetgene dat kappot is, dat dat wel lukt. Heb zelf wel nog niet uitgeprobeerd. Ik heb een vermoeden van wel grt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding