Kun je vanaf elke locatie in Nederland via internet bij al je bestanden op een nas?

Ik heb voor mijn stichting nodig een opslagplaats, waar ik en mijn collega's (5pers) data; word en pdf bestanden met name kan opslaan en waar wij allen bij moeten kunnen vanaf elke locatie in Nederland via internet, (zodat wij vanuit thuis en overal in nederland en op elk tijdstip zouden kunnen werken met de bestanden) kan dat met zo'n nas? en wat heb ik dan nog meer nodig dan alleen beschikking tot internet?
Een of ander cms systeem met abonnement kunnen wij als kleine stichting niet betalen, vandaar mijn vraag. Misschien is het op te lossen met een alternatief, ik dacht aan een nas????

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (5)

Een NAS of een windows homeserver doen wat jij wilt. Kwestie van de router juist instellen en de rechten goed verdelen. Als je voor een NAS gaat zou ik wel een exemplaar nemen met twee schijven. Zo kan je door middel van RAID zorgen dat alle bestanden dubbel bewaard blijven en dat er dus niets kan gebeuren als 1 schijf het begeeft
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thanx voor je antwoord maar als je tot beiden toegang hebt vanaf elk willekeurige plaats in nederland, wat is dan eigenlijk het verschil tussen een nas of een windows homeserver?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
WHS is een volwaardige server; heeft wat meer mogelijkheden dan een NAS. Een NAS is niet meer dan een gedeelde harde schijf; WHS is een kleine server. Het maken van back-ups en duplicatie van bestanden gaat wat gemakkelijker. Ook het aantal plugins voor WHS is groot zodat de functionaliteit groter wordt.
Toegeven; ik ben bevooroordeeld wat WHS betreft :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet er voor een nas ook een pc 24/7 aan staan als je bij je bestanden wilt vanaf elke willekeurige locatie ?
Waarom een NAS of server?
Kan ook gratis.
Maak een mailadres aan bij windows live of bij Gmail.
Dan heb je gratis opslagruimte. Als je allemaal het mailadres en het wachtwoord weet kan je allemaal bij de bestanden.
Ook kan je bv Dropbox gebruiken om bestanden met elkaar te delen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wij bieden met name onze klanten een heel goede en goedkope backup-oplossing aan, waarbij het mogelijk is om ook een "gedeelde" schijf te maken.
Alle bestanden komen dan op een server op het internet, maar ook lokaal op de computers waarop de "Briefcase" zoals die gedeelde schijf heet, is geïnstalleerd. Iedereen kan dan aan een document werken en zodra het document wordt opgeslagen EN er is een internetverbinding, dan wordt het bestand online ook bijgewerkt. Zodra andere gebruikers online komen, worden de bestanden vergeleken met de "Briefcase" online en worden alle gewijzigde bestanden bijgewerkt op de lokale computers.
Ik begrijp dat eea over komt als reclame, maar je probleem sluit exact aan bij onze oplossing.

Toegevoegd na 1 minuut:
En voor wat betreft je budget.
Deze oplossing kost 75 euro per jaar.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Joomla is een gratis cmspakket met heel veel gratis extensies. Dus als je een goedkope hostingbedrijf zoekt dan kun je voor een paar tientjes de bestanden delen en nog veel meer.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dropbox, punt uit. Kun je benaderen vanuit elke browser, en er zijn applicaties voor bijna elk besturing systeem. Het is snel, eenvoudig, erg goedkoop, slank en simpel. Synchronisatie is ingebakken en delen is eenvoudig.
Dat artikel waarin er melding gemaakt wordt van een probleem bij dropbox is van April afgelopen jaar. Dat is .olt
Zelf een NAS kopen, opzetten en backuppen is bewerkelijk en kostbaarder dan je in eerste instantie denk. Daarbij is er kennis benodigd van protocollen & je router ivm met forwarding om inkomende verbindingen mogelijk te maken. Dan hebben we het nog niet over mogelijke zwakheden in de authenticatie en autorisatie van de software op de NAS en het stroom gebruik.
Keep it simple, zeker als je team niet de benodigde affiniteit met IT bezit.