Waarom schakelt mijn computer zichzelf uit?

Ik heb windows 7 32 bit.Soms gaat het dagenlang goed en dan opeens schakelt de computer zichzelf uit.Meestal als ik lang muziek afspeel van youtube en als ik Skype.Het is een vrij nieuwe computer.Ik snap het niet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geeft hij geen melding wat er fout gaat.
ik weet niet of windows 7 een logboek heeft onder systeem beheer anders kijk eens wat voor melding hij geeft als fout melding.
het kan zijn dat hij te warm word en dan termisch uitschakeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zoek anders logboek op via zoeken dan kijken onder systeem en dan zoek je binnen het logboek de fout op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zal even kijken want hij geeft geen foutmelding ook niet bij het onderhoudscentrum.

Antwoorden (4)

Heb je toevallig ingesteld dat de computer in standby gaat na een bepaalde periode?
Zou je moeten kunnen vinden bij de poweroptions.
Klinkt namenlijk als een bekend verschijnsel bij mensen die hun computer alleen aan hebben staan om muziek te luisteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee,Dat is het ook niet.Hoe kan ik testen of de fans het goed doen?Ik ben niet zo goed daarin.
Heb je toevallig iets OP je computer liggen?
Of staat hij zo ingeklemd dat hij z'n warmte niet kwijt kan?
Het zou namelijk kunnen dat hij af en toe een beetje oververhit raakt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Erop heb ik inderdaad wat boekjes liggen maar daar zitten geen ventilatiegaten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, maar daar kan hij wel warmer van worden!
Een andere mogelijkheid is om in de BIOS te kijken of de shutdown temapatuur niet iets te laag staat en wanneer de temparatuur na lang gebruik oploopt hij de computer uitschakeld als een soort beveiliging.
Scan ook op pup`s en alles ssorten malware.
Misschien kun je aanwijzingen vinden door te timen of de shutdown periode steeds hetzelfde blijft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wel raar dat het een recente pc is zoals u zegt. Als je veel van pc's weet kijk eens in uw systeemeenheid dat er niet te veel stof zit en dat u een goeie luchtcirculatie hebt.
Zorg dat er een ventilatie naar binnen gaat (voor koeling) en een ventilatie naar buiten gaat (voor de warmte). En als u meerdere ventilators hebt, verdeel ze in volgorde. De vraag van janine1985 vond ik ook wel oké. str weer als u nog vragen hebt. grt