hoe zie ik de vermogens van mijn computer?

bijvoorbeeld (dit is niet mijn computer) OS: Windows XP SP2, Windows Vista or Windows 7
Processor: Core 2 Duo 2.4 GHz or Althon X2 2.7 GHz
Memory: 2 GB RAM
Graphics: ATI or Nvidia graphics card with 512MB video ram or better and Shader Model 3.0+ support. (ATI Radeon 3870 or higher, Nvidia GeForce 8800 GT or higher)
Hard Drive: 10 GB available space
Sound Card: DirectX compatible sound card

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
4.7K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat je nu oplepelt is een minimumeis of aangeraden specificatie voor een spel. Als je een PC gaat kopen, koop je in de regel geen oude zwakke componenten. Maar dit soort waardes kan je bij de desbetreffende fabrikanten achterhalen voor CPU en GPU (Intel, AMD, Nvidia). De rest is vaak niet zo spannend meer. HDD/SSD 10-20 watt. Mobo ~60. Als je een i5/i7 met deftige losse videokaart haalt heb je met een 500 watt voeding vaak voldoende. Mocht je meerdere videokaarten willen zal je je even meer moeten verdiepen in het daadwerkelijk verbruik. Videokaartfabrikanten vermelden op hun site nog wel eens het volledige vermogen wat je nodig zou hebben, maar die hebben er een handje van om hele hoge getallen neer te zetten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Heb je de pc nieuw gekocht bij een computerwinkel? Wellicht staan de gegevens op de (bijlage van de) factuur?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@pieter1986 Dat staat er niet op.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat:
Bij Dell wordt dat wel gedaan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@pieter1986
Per component wordt daar het vermogen gegeven? Dat zou ik willen zien.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat:
Ik denk dat vraagsteller i.p.v. 'vermogen' de technische specificaties bedoelt. Zo had ik zijn vraag opgevat, mede gezien het voorbeeld wat hij schetst.
Wat je laatste opmerking betreft, heb je gelijk; de vermogens zelf zijn niet zichtbaar.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@pieter1986 Geef eens een voorbeeld van de technische specificaties die bij Dell op de factuur staan dan. Snap niet goed wat je bedoelt en wat de vrager dan als antwoord zou willen zien (volgens jou).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@MrTomaat
Vergelijkbaar met wat vraagsteller in zijn voorbeeld weergeeft. Ter illustratie mijn eigen (ietwat verouderde) systeem, zoals op factuurbijlage staat: - Dimension 9200 Viiv Quad Core Processor ((2,4 GHz, 1066 FSB, 8 MB cache;
- 4096MB Dual Channel DDR2 667 MHz (4x 1024) Memory
- 640GB, 7200rpm SATA Hard drive;
- Video Card 256MB NViDIA GeForce 8600 GTS.
Et cetera, er staat nog veel meer op. VS informeert volgens mij waar hij deze technische specificaties vandaan kan halen (hij formuleert dat als 'vermogens',); ik antwoord dat dit mogelijk op zijn factuur staat, als hij het systeem nieuw gekocht heeft.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zo, nou snap ik pas wat je bedoelt. Nou als dat de vraag is. Deze PC> eigenschappen
Of even Dxdiag.exe draaien (windows eigen programma)

Het beste antwoord

Ik neem aan dat je wilt weten wat je specificaties zijn ??
Je kan hiervoor windows toets + Pause Break(naast printscreen bij mij) intoetsen.
Dan kan je ram en processor al zien.
Maar het handigste is het programma Speccy.
Het laat alles zien in één oogopslag! Heb het zelf ook gebruikt en na gebruik makkelijk te verwijderen en neemt amper ruimte in beslag.
Zie bronnen voor downloadlink.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je wel! gewoon ik weet niet wat ik moet zeggen!

Andere antwoorden (1)

Je kan een wattage meter kopen bij de winkel en die tussen het stopcontact en het stroomsnoer van je computer doen. Of bij sommige computers staat er wel op de voeding hoeveel watt hij gebruikt. Wat je ook kan doen is alle onderdelen van je computer invullen op een ''Powersupply calculator'' om ongeveer te weten te krijgen hoeveel watt je computer verbruikt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
-Een PC is maar zelden vol vermogen aan het draaien. Op een voeding staat nooit wat hij verbruikt, maar wat hij kan leveren. Je kan wel 1000watt voeding in je PC hebben, dat zegt niks over het maximale verbruik. De enige goed oplossing is idd opzoeken wat de theoretische maxima zijn en dat bij elkaar optellen, MAAR dan weet je dus niet wat je PC verbruikt (zoals jij beweert) maar alleen wat hij zou kunnen verbruiken. Andere mogelijkheid zou zijn een wattmeter en dan alles volop laten draaien, bijvoorbeeld met een stresstest die alle componenten op vol vermogen laat gaan. Het verschil tussen een computer die niks doet en een die bijvoorbeeld een game draait kan wel een factor 3 schelen qua opgenomen vermogen. (Heb thuis een wattmeter, ook leuk om aan een plasma-tv te hangen, kan je mooi het verschil zien in een donkere scene en een lichte, of even de brightness knop aandraaien).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zo kan je dus een wattmeter inprikken en 208watt-305 aflezen, een voeding van 500watt en een totaal piekvermogen van 418 watt. Jammer genoeg geven producenten soms TDP op, welke geen piekvermogen is.