Is er een oplossing voor verminderd geluidsvolume op HP-laptop?

Ik denk dat er iets scheelt met de luidsprekers van mijn pc. Als ik een koptelefoon aansluit, hoor ik alles perfect zoals het moet. Wanneer ik echter een liedje afspeel op de ingebouwde luidsprekers is dit heel erg zacht. Wat voor geluid ik normaal op 20 zou krijgen krijg ik nu als ik mijn geluid maximaal op 100 zet. Soms (als ik een nieuw liedje start of doorspoel) krijg ik nog een flarde van 1 à 2s van het originele 100-geluid te horen, waarna het geluid vanaf dan weer erg stil is. Dit probleem heb ik eigenlijk bij alles wat geluid maakt. (Spotify, Youtube, Netflix,..)
Ik heb een HP Pavilion - 15-cw1017nb.
Ik heb mijn pc al enkele keren opnieuw opgestart en ook de geluidinstellingen gecontroleerd, maar dit draaide op niets uit.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Hardware
3.5K

Antwoorden (1)

kan verschillende dingen aanliggen. het meest verkomende is dat je speaker zacht staat in de instelling. om dat op te lossen klink je op de rechter muisknop op het luidspreker bij je taakbalk en je klinkt op geluidinstellingen. dan selecteer je interne luidsprekers, dan druk je op "apparaateigenschappen" dan staat er bij verwante instellingen "extra apparaateigensachappen" daar klik je op niveaus en daar moet je hem op 100% zetten.

zo niet opgelost.
dan kan er ook zijn dat de drivers niet goed werken. dan kan je het beste alle drivers verwijderen en opnieuw installeren.

zo dan niet opgelost zou ik naar een computer winkel gaan en kijken dat het niet met je interne versterker of speaker licht

met vriendelijke groet,
lucas