Wat moet ik doen om de temperatuur van de CPU omlaag te krijgen?

Ik ben vandaag geschrokken toen ik met het programma Speccy ging kijken hoe het met de temperaturen zat van mn pc. Mijn processor was toen 93 graden! Ik was toen ook inderdaad bezig om een video te bewerken. Ik heb de standaard ventilator aangesloten op de CPU, maar blijkbaar werkt dat dus niet. Welke ventilator zou ik er op moeten prikken?

Het gaat om de CPU: Intel Core i7 4771

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik hoor de ventilator ook sneller draaien als ik de CPU belast. Hij gaat van 1638 RPM naar 2033RPM

Toegevoegd na 5 minuten:
Als ik stop met de videobewerking daalt de temperatuur gelijk naar 50 graden

Weet jij het antwoord?

/2500

Maak je er niet te druk om! Je hebt gadgets die je in een hoekje van je scherm kan plaatsen en dan zien wat je processor en je interne geheugen doen tijdens je pc gebruik! Zal je zien dat het allemaal heel erg meevalt, en die enkele keer dat er is een piek is kan het spul makkelijk aan! Verder kan je zorgen dat je pc goed geventileerd staat en maak hem zo af en toe eens van binnen lekker schoon. Gewoon spanning er af en met de stofzuiger lekker uitzuigen.

Het zou kunnen dat de cooling pasta te oud is. Je kunt dan het beste je cooler er afhalen en je processor eruit halen en goed de oude pasta verwijderen met een vochtige doek. Let op meer droog dan nat. En nieuwe pasta erop en cooler terug plaatsen en klaar!!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100