Waar vind ik al mijn mails op de harde schijf?

Mijn pc is gecrasht, er moet een nieuw moederbord in plus Windows opnieuw installeren. Ik heb veel gebackupt, maar heb niet gedacht aan al mijn mailverkeer, dus de inbox en verzonden items. Die wil ik eigenlijk niet kwijt.

PC staat nu bij de computerboer. Hij zegt dat het nog mogelijk is bestanden van de harde schijf te halen voordat de nieuwe Windows-versie erop gezet wordt. Ik ga er dus morgen even langs met een externe harde schijf om het een en ander eraf te halen.
Vraag: in welke map(pen) vind ik al die mails?

Windows-versie is Vista. Mijn mail haal ik op via een pop3-server.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
9.7K

Het beste antwoord

@babyface:
Als je IMAP't....waarom zou je dan je mail van je harde schijf afhalen!? Ze staan tenslotte gewoon op de server.

@r0y
Outlook.pst staat over het algemeen in C:\Documents and Settings\user_id\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
Maar je kunt zelf ook alle andere locaties opgeven waar je je bestanden wilt plaatsen.

Windows 7 maakt geen gebruik meer van de Application Data maar van de App Data (Betreft een hidden file)

Verder heb je natuulijk nog allerhande andere mailprogrammas,. Op basis van Vista kan niemand bepalen welk mailprogramma je gebruikt :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Da's sterk afhankelijk van het programma dat je gebruikt. Bij Outlook staan ze volgens mij niet standaard in een map. Je had ze wel kunnen exporteren/archiveren als *.pst bestand. Je kunt een poging wagen om naar bestanden met deze extensie te zoeken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je voor je antwoord.
In Vista heet dat Windows Mail geloof ik. Ik werk nu tijdelijk op een Windows 7 pc, dus kan het niet checken.
Ga naar mijn computer open je personeel account daarna AppData (de originele) dus niet met die pijltje !!

opnieuw C: personeel account/AppData/Local/Microsoft

na microsoft heb je diverse mappen. deze backups worden met de IMAP server gedaan. en hij plaats ze gewooon in deverse mappen. hij plaats niet alles in een map. daarvoor heb je aparte programma's ervoor die nemen gelijk over van IMAP voordat hij begint plaatsen.

dus kijk maar is even.

succes!