Wat zijn de stappen die ik moet volgen om mijn nieuwe router goed af te stellen?

Ik heb pas een abonnement afgesloten met een downloadsnelheid tot 50mbs internet.
maar... nu is mijn downloadsnelheid maar 2.5mbs!
ik heb een ontvanger in mijn pc die tot 300mbs aan kan, en heb van te voren gecontroleerd of het mogenlijk is tot 50mbs in mijn huis te ontvangen. dit was mogenlijk.

nu heb ik mijn router aangesloten en heb maar 2.5mbs...
Deze gegevens zijn er bij verschillende "snelheids testers" op het internet uit komen rollen

ik weet dat je met de kabel direct via de router een betere verbinding hebt.. maar ik zou graag draadloos willen.

wie weet hoe ik mijn router goed afstel? of wat ik fout doe?

Weet jij het antwoord?

/2500

Controleer met een kabel of je dan wel 50Mbit/s (zo'n 6MByte/s) haalt. Doe dit met www.speedtest.net. Ver weg zitten van je router haalt de snelheid er ook aanzienlijk uit. Toegevoegd na 4 minuten: Ik haal op speedtest wel de exact geadverteerd 40mbit/s, ik heb echter kabel, als je ADSL hebt ben je altijd gelimiteerd door de afstand die je van de verdeelkast zit. Heb je ADSL?

Begin met het installeren van het freeware programma inSSIDer. Hiermee kan je je netwerkomgeving verkennen. Hiet scant alle draadloze netwerken in je buurt en je kan zien op welk kanaal zij uitzenden. stel je router af op een kanaal dat zo min mogelijk gebruikt wordt. Door rond te lopen met je laptop kan je precies zien waar het signaal het sterkste is. Zo kan je dus ook signaal obstakels opsporen. Ook zou ik zeker even bedraad kijken hoe snel je verbinding is,bij voorkeur zonder tussenkomst van de router, dan weet je wat je draadloos zou moeten kunnen verwachten. Suc6

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100