Wat zijn de stappen die ik moet volgen om mijn nieuwe router goed af te stellen?

Ik heb pas een abonnement afgesloten met een downloadsnelheid tot 50mbs internet.
maar... nu is mijn downloadsnelheid maar 2.5mbs!
ik heb een ontvanger in mijn pc die tot 300mbs aan kan, en heb van te voren gecontroleerd of het mogenlijk is tot 50mbs in mijn huis te ontvangen. dit was mogenlijk.

nu heb ik mijn router aangesloten en heb maar 2.5mbs...
Deze gegevens zijn er bij verschillende "snelheids testers" op het internet uit komen rollen

ik weet dat je met de kabel direct via de router een betere verbinding hebt.. maar ik zou graag draadloos willen.

wie weet hoe ik mijn router goed afstel? of wat ik fout doe?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ken je en snap je het verschil tussen MB en mb ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee. kun jij dat me uitleggen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar.. als mb iets anders betekend. Ik bedoel MB, aldus wikipedia.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bits en bytes zijn verwarrend. Er zitten 8 bits in een byte. Als iemand zegt ik kan downloaden met 8 embee per seconde weet je dus niks. Dit kan 8 Megabyte/s zijn maar ook 8 Megabit/s oftwel 1 Megabyte/s. Die 2.5 mb kan dus 2.5MB zijn (20 Mbit dus).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://nl.wikipedia.org/wiki/Byte
http://nl.wikipedia.org/wiki/Bit_(eenheid)

Antwoorden (2)

Controleer met een kabel of je dan wel 50Mbit/s (zo'n 6MByte/s) haalt. Doe dit met www.speedtest.net. Ver weg zitten van je router haalt de snelheid er ook aanzienlijk uit.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik haal op speedtest wel de exact geadverteerd 40mbit/s, ik heb echter kabel, als je ADSL hebt ben je altijd gelimiteerd door de afstand die je van de verdeelkast zit. Heb je ADSL?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Mr. Tomaat, Ik heb net op jou advies even gekeken of ik met kabel wel 50Mbit/s haal.
en ik kwam met de zelfde speedtest uit op 47Mbit/s. dat is dus prima. betekent dit dat het echt ligt aan het feit dat mijn computer en mijn router gescheiden zijn door een verdieping met betonnen vloer?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb VDSL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
VDSL/ADSL is dus niet het probleem, het is dus de verbinding, test eens met je laptop naast je router. Als je een desktop hebt is draadloos een vreemde keuze.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik met de laptop naast de router zit heb ik de zelfde verbindingssnelheid, ( met de test 3.5Mb) Dus... BAM BAM BAM...
Feiten op een rij: Laptop draadloos naast de router=3.5mb Laptop met kabel aan de router=47mb Desktop 2e verdieping met betonnen vloer er tussen.. Draadloos=2.5 mb Deze resultaten zijn met de zelfde meter gemeten Ja, een desktop met draadloze ontvanger is eigenlijk onzin idd.
Daar is dus een kabel de oplossing voor. Maar nu de laptop? Zelfs naast de router heb ik een lage snelheid(3.5mb). Terwijl ik met de kabel 47mb heb. Hoe zou dit kunnen? .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is je netwerk beveiligd? Want als het open is en er kunnen meerdere gebruikers op, kan dat nogal ten koste gaan van de snelheid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn netwerk is wel beveiligd.
Dat had het idd ook kunnen zijn
Begin met het installeren van het freeware programma inSSIDer. Hiermee kan je je netwerkomgeving verkennen. Hiet scant alle draadloze netwerken in je buurt en je kan zien op welk kanaal zij uitzenden. stel je router af op een kanaal dat zo min mogelijk gebruikt wordt. Door rond te lopen met je laptop kan je precies zien waar het signaal het sterkste is. Zo kan je dus ook signaal obstakels opsporen.
Ook zou ik zeker even bedraad kijken hoe snel je verbinding is,bij voorkeur zonder tussenkomst van de router, dan weet je wat je draadloos zou moeten kunnen verwachten.
Suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het programma opgestart.
Het programma geeft aan dat ik op kanaal 6+10 zit.
Als ik bij mensen in de buurt kijk, zitten er 3 op kanaal 6, maar 0 op kanaal 10. Welke conclusies kan ik hier uit trekken?
(sorry ik ben een beetje digiebeet op dit gebied.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een kabel via de router ontvang ik overigens 47MB inplaats van 2.5MB Ik dus minimaal 47MB verwachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zit 'em in ieder geval niet in het signaal dat je van je provider ontvangt. Vreemd dat je op kanaal 6 EN 10 zit. Je kan er maar op 1 zitten. Als er ver niemand op 10 zit zou ik je router instellen op kanaal 10. Wellicht kan je netwerkkaart en je router ook de 5GHz band aan, dan zeker deze gebruiken omdat je dan veel minder last hebt van interferentie van je buren, magnetrons etc.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb ontdekt(via de configuratie url van mijn router) dat ik op dit moment op kanaal 11 zit.
Ik kan een ander kanaal kiezen maar kan ook de functie "auto" aan zetten .
(waar hij met de fabrieksinstallatie op stond.)
Misschien kiest hij dan automatisch het beste channel. Verder lijkt het er op dat ik mijn band niet in kan stellen. Die staat (op mijn router) vast bij 2.4Ghz Na het resetten van mijn router heb ik overigens een snelheid van 17MB/s helaas is dit nog niet de beloofde 50MB/s
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ps.. Mijn computer is gister avond gecrasht, dus ik kan niet meer kijken op welk kanaal mijn buren zitten.