Is er een handmatige / andere manier om je schermverlichting te bedienen ?

Mijn F8/F9-toetsen werken op de een of andere manier niet (meer) ineens, sinds vandaag....niks geks gedaan ; ik krijg de schermverlichting niet helderder (en ook niet minder helder, er gebeurt gewoon helemaal niks meer) , en ik zit hier echt mijn ogen te verknallen op dat donkere scherm.
Is er een andere manier / instelling waar dan ook waarmee ik de verlichting "op kan draaien" (onder WEER voor een nieuwe laptop te moeten sparen.......en weer een jaar niet te kunnen GV'en) die de fn F8/F9 kan vervangen ? :-(

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1.7K

Het beste antwoord

Jazeker. Je klikt rechtsonder op het plaatje van de batterij met stekker, en kiest voor 'Helderheid van beeldscherm instellen'.
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als ik daar op klik en dan klik op "Weitere Energieoptionen", en van daaruit op "Bildschermhelligkeit Anpassen" krijg ik helaas te zien dat hij al op het hoogste STAAT. Wat dus niet waar is, want ik zit hier al met paraplu's en kartonnen dozen mijn omgeving te "verduisteren" om überhaupt iets te kunnen zien....
Ik vrees dus dat dit de oplossing was die ik zoek, maar dat mijn probleem wat ingewikkelder is.... :-(
Nouja, eerst maar weer een paar maandjes de spaarpot zien te vullen dan....zucht. Klotedingen.
Amadea
8 jaar geleden
Nou heb ik een keer meegemaakt dat mijn laptop heel donker was, en ik dacht dat stuk zou zijn, maar toen bleek dat de accu los was geschoten. Nadat ik die weer had vastgezet deed de verlichting weer normaal. Misschien is dit bij jouw laptop ook het geval?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Nee, ik heb geen geld voor een laptop met een (goed) werkende accu, dus de mijne zit voortdurend aan het lichtnet. En alle kabels zijn prima aangesloten. Helaas, zo simpel is het dus niet. Ik vrees nu dat de backlight gewoon kapot is en dat ik minimaal aan een nieuw scherm moet. Nouja, voor mij nieuw dan.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Marleen,
je zou een groot scherm gebruikt kunnen kopen en die als scherm kunnen gebruiken, hoef je geen andere lappie te kopen
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het antwoord van Amadea is prima, maar je kunt er dus niets mee helaas. Mogelijk kun je makkelijker en rustiger lezen als je het kleurenschema (tijdelijk) veranderd? Bijvoorbeeld zwarte achtergrond, witte letters.
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/change-computer-colors#1TC=windows-7
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Theo16 ; aangezien mijn laptop nadrukkelijk mobiel is - het hele huis en vooral de tuin door wordt gesleept - is die oplossing helaas niet praktisch.
@Amadea ; nee, ik kom er ook al twee dagen niet op. Het is echter een elders gehost gratis forum, dus we kunnen alleen maar afwachten. Is al vaker gebeurd, en komt altijd wel weer goed.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Cryo ; naast forummen doe ik vooral spellets, dus nee, dat werkt niet. Bovendien wordt dan het allemaal juist NOG donkerder :-((((
Mijn man is al op zoek naar ene nieuw scherm / kapotte laptop om scherm mee uit te wisselen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het probleem heeft zich inmiddels opgelost en bleek op de een of andere manier in het docking station te liggen ;-) Gelukkig geen nieuwe computer nodig. Maar deze oplossing werkt perfect voor de vraag zoals ik die in de hoofdvraag heb gesteld - zij het in Windows Vista met een klein omweggetje ;-)

Andere antwoorden (1)

Misschien heb je hier wat aan:
http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows7/how-do-i-make-the-display-on-my-laptop-brighter

Wat gebeurd er als je het scherm helemaal open klapt dus helemaal naar achter? of iets meer naar voor. zie je dan nog verchil?
Ik heb eerder een keer gezien dat het scherm donker was in de normale stand maar helemaal naar achter was het wel goed en dat zou goed aan de kabels kunnen liggen van het scherm