Waarom werkt mijn printer niet na het wisselen van cartridges?

Ik heb een HP deskjet die het altijd doet. Vandaag nieuwe cartridges gekocht en in de printer gezet. Het printte 1 printopdracht uit, maar de rest ``spuugt`` de printer de A4tjes eruit.. Ik heb alles ge-update!! Zowel de software van de pc als de software van de printer. Wat kan ik nog meer doen? Alvast dank!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware
1K

Het beste antwoord

Er zijn meerdere oorzaken voor.

Het kan zijn dat je (per ongeluk) geen officiële cartridges gebruikt. Cartridges bevatten een chip die gecontroleerd wordt door de printer.

Het kan zijn dat je ze net niet lekker bevestigd hebt. Eruit halen en voorzichtig opnieuw proberen in dat geval.

Een printer zou moeten herkennen dat er nieuwe cartridges in zitten. Controleer inderdaad wel even de handleiding. Dat hoort toch al stap 1 te zijn bij problemen.

Het is denkbaar dat je printer kapot is. Vooral als de oude cartridges erg lang in de printer hebben gezeten kan er opgedroogde inkt vast zitten in de kop. Die krijg je er zelf niet zomaar uit. Misschien wil een goeie computerzaak die reparaties verricht even voor je kijken?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
redhouse
8 jaar geleden
Reparatie zal meestal duurder zijn dan een nieuwe printer.
capthavoc
8 jaar geleden
Vraag is inderdaad zijn het officieel cartrigde of refurbish of alternatieve ?
Printer zijn lastige apparaten vooral na wisseling of simpel weg al het er even uit halen en resetten van cartrigdes
als hij 1 pagina print kijk dan ook even of je document niet gewoon teveel pagina's heeft ?
hoe reageert hij op een testpagina?
of een recalibratie ?

Andere antwoorden (1)

Meestal dien je op de printer aan te geven dat de cartridge gewisseld is. Doe je dat niet dan "denkt" de printer dat er nog een lege in zit en dan print hij niet. Even in de handleiding nakijken hoe je dit voor jouw printer regelt.