Hoe los ik meerdere Blue Screen of Deaths op (Windows 8)?

Sinds een aantal dagen krijg ik meermaals een BSOD op mijn laptop. Ik heb ze niet allemaal kunnen noteren, maar deze zijn van de laatste twee dagen:

DPC_WATCHDOG_VIOLATION
KERNEL_SECURITY_CHECK_FAILURE
APC_INDEX_MISMATCH
PFN_LIST_CORRUPT
NTFS_FILE_SYSTEM (fl...)

Bij het heropstarten van mijn laptop van de laatste BSOD zei de laptop dat die verkeerd was opgestart en vroeg ik die of ik de pc wilde vernieuwen. Ik klikte op ja, en nu is mijn laptop ''gedegradeerd'' van windows 8.1 terug naar windows 8. Ook zijn de meeste programma's (Firefox, Chrome, Windows Office, After Effects enz.) verwijderd.

De BSOD's krijg ik nog steeds. Ik weet niet waarom ik ze in de eerste plaats kreeg. Het is niet dat ik iets speciaal gedownload had of dat er updates waren. Ze kwamen ineens. Dit heb ik twee jaar geleden nog al eens meegemaakt (met hetzelfde type laptop (Toshiba Sattellite P-serie, 16GB RAM), toen ik die juist gekocht had. Ik heb de laptop toen kunnen terugbrengen om een nieuwe te krijgen, diegene waar ik nu op aan het typen ben).

Zeer vervelend, zeker als ik aan het werken ben. Dan ben ik alles kwijt en kan ik opnieuw beginnen. Wat kan ik doen om die BSOD's weg te krijgen? Helpt het om de laptop te formatteren? Zou ik wachten op mijn gereserveerd exemplaar van Windows 10 (dat tegelicoontje dat normaal rechtsonder staat, is wel weg nu (sinds dat mijn laptop terug naar W8 is i.p.v. W8.1))? Zou ik verder moeten gaan en de laptop opsturen? Mijn garantie loopt nog tot eind augustus.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

lijkt me verstandig dat je hem inderdaad maar opstuurt als je na een terugzet nog steeds BSOD krijgt dan lijkt mij toch iets mis met de hardware.
Het kan zijn, dat je hooguit een nieuwe HD nodig hebt, er lijkt mij inderdaad iets mis met corrupte bestanden dus misschien slechte sectors ?
als een herinstallatie dat niet oplost loop je altijd weer tegen aan
dus opsturen is het veligste wat je kan doen.
capthavoc
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank je voor het antwoord. Ondertussen heb ik nog een stuk of 3-4 verschillende BSOD's gekregen. Maar is het niet vreemd dat ik de schermen sinds een paar dagen krijg. Vroeger kreeg ik ze ook wel, maar dan 1 of 2 keer per maand ofzo. En nu krijg ik ze elke dag... Dan was er altijd al iets mis met de hardware? Ik heb hem 2 jaar geleden bij bol.com gekocht. Heb ik daar nog steeds garantie, of moet ik dan bij Toshiba langs gaan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wettelijk gezien is degene die je het apparaat verkocht heeft aansprakelijk voor wat betreft de garantie. De leverancier kan een afspraak hebben met de producent (in dit geval TOSHIBA) dat zij de reparaties in het kader van de garantie afhandelen. Evengoed blijft de verkoper (BOL) verantwoordelijk en mogen zij deze verantwoordelijkheid niet afschuiven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je zou ook eens op tweakers kunnen vragen of ze naar je dumps willen kijken, of zelf kijken naar je gebeurtenissenlog. (Start > Uitvoeren > eventvwr).