Waarom gaat mijn kleurinkt op als ik alleen zwart print

Ik heb een Brother MFC-215C en gebruik die als Fax.
De Faxen worden dus in het zwart geprint, maar waarom moet ik telkens de Cyaan Magenta en Geel vervangen?
Print NOOIT in kleur.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
4K

Het beste antwoord

Als u alleen zwart print, is het misschien raadzaam om een printer te kopen met alleen zwarte inkt erin. (denk misschien aan een laserprinter)
Omdat er bij alleen zwart printen de kleuren patronen niet worden aangesproken zullen deze uitdrogen. met alle gevolgen vandien zoals kapotte printerkop of verstopte printerkoppen. deze reparaties zijn vaak te duur en zorgen vaak voor een nieuwe aanschaf van een printer. zonde als je dat natuurlijk had kunnen voorkomen. dus als u veel zwart print, print dan om de zoveel printjes ook een kleuren plaatje uit. Om uitdroging te voorkomen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat dan bij jou printer de kleur zwart uit verschillende kleuren wordt samengesteld. Hiervoor zou je een printer moeten hebben met 2 verschillende kleurenkits, kleur, en alleen zwart.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer! je bent me net voor. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Komt mij ook niet vaak voor hoor dat ik de eerste ben ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dus ook een apparte zwarte inkt cartridge die erin zit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In dat geval zou ik even mijn printerinstellingen nakijken. Daar moet een optie staan met printen in kleur of in zwart. Wanneer die Kleur is aangevinkt dan gebruikt hij dus alle kleuren van je kleurenkit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en die staat er dus niet heb nu nnet nog gekeken.
Ik neem aan dat je bestand alleen zwarte inkt bevat. Als je dat uitprint, denk je dat je zwarte ink hebt gebruikt. Maar als je niet ingesteld hebt dat je met zwarte inkt wil printen, print 'ie de zwarte letters in kleur! Het is een beetje vaag, maar je moet vooraf instellen dat je in zwarte inkt wil printen. Dan kan je doen door op ''Instellingen'' te drukken in je print-scherm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als jouw printer wél een zwart-cartridge heeft, maar toch de kleurencartridge gebruikt om in zwart af te drukken, kun je ergens bij je printerinstellingen bij de inkt-opties kiezen voor 'black only'. Hij gebruikt dan alleen de zwart-cartridge.

Je zou verwachten dat zo'n besturingsprogramma dat zou begrijpen, maar onze vrienden de printer-producenten verdienen het meeste geld aan de verkoop van kleurencartridges en stellen zwart dus samen uit alle kleuren...