wat te doen kapot touchscreen door water bij iphone 5?

ik heb gister mijn iphone 5 in bad laten vallen hij heeft nog geen seconde in het water gelegen toen ik hem er uit haalde deed alles het nog ik heb hem gelijk in de rijst gelegd maar toen ik hem vandaag aan zetten merkte ik dat het touchscreen het niet meer deed wat kan ik nu het beste doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Hij moet sowieso een paar dagen in het rijst liggen. Verder is het lastig om te zeggen wat je kan doen. De iPhone is niet het makkelijkst te repareren toestel, verre van zelfs. Verder weet je niet aan welke onderdelen het precies ligt. In het geval van vocht kan het aan van alles liggen. Gewoon de digitizer die het niet doet, maar ook de printplaat die gegevens niet ontvangt.

Als je zelf niet handig bent kun je hem sowieso niet repareren, en zit het erin dat je gewoon pech hebt en je inboedel verzekering moet aanspreken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
capthavoc
10 jaar geleden
ik heb bij de mediamarkt bij de kassa van die speciale zakken gezien
wellicht is dat de moeite waard ?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Met van die vocht opnemende dingen, die werken inderdaad goed. Maar rijst werkt in principe ook. Je hebt alleen wat rijst-stof op je toestel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Altijd het verstandigst om dit eerst bij je verzekering te melden.
Haal batterij eruit en leg hem tenminste 2 dagen op de warme verwarming. Daarna 1 dag gewoon op tafel laten liggen op huiskamerstemp. Beatsnew.nl daar kunnen ze een hoop voor je doe. Zit in Amsterdam. Kijk op hun site. Succes!