Zijn er draadloze beamers?

Hallo,

Ik wil graag een beamer gaan kopen voor thuis gebruik. Nu wil ik deze aansluiten op mijn computer. Hiervoor wil ik alleen niet weer een kabel gebruiken. Dus zijn er ook draadloze mogelijkheden hiervoor?

groet,

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

U kan een draadloze zender en ontvanger gebruiken, om de beelden draadloos naar de PC te sturen en van daar weer op te pakken. Dit zijn dan de draadloze AV zender en ontvangers.

Maar zelf zou ik een WIFI beamer kopen, die zijn er nu ook en is een stuk handiger.
Tijdens mijn zoektocht naar WIFI beamers ben ik heel wat sites tegengekomen, maar ik zou toch liever bij beslist kijken.
Een WIFI beamer is ook handig om dan via de smartphone mee te kijken, moet de smartphone wel op het wifi netwerk zitten.

http://www.beslist.nl/products/computers/r/beamer_met_wifi/

U ziet daar heel veel aanbieders van WIFI beamers ik zou zeggen vergelijken maar!
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@camerabewaking
Als je iets intikt op beslist.nl vind je altijd wat, of het nou onderdeel van de specificatie is of niet. @WouterD
Ik zie helemaal niks over wifi, als er optional bij staat, moet je vaak nog een antenne ofzo er los bijkopen. Zelf zou ik niet snel een draadloze oplossing gebruiken voor beeld. Grote kans op degradatie/storing/uitval/gedonder.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
http://www.beslist.nl/products/r/wasmachine+met+wifi/
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hi Wouter, Goed gevonden!
Zit net naar het product te kijken op alternate en blijkbaar is er wel een wifi module, maar die is dan alleen als optie leverbaar, is dus geen standaard. Net Alternate gebeld en ze zeggen dus dat die beamer dan een aparte Dongle erbij moet hebben, die Dongle kost EU 123 extra. @mrTomaat
Wat maakt het eigenlijk uit, als ik iemand naar beslist doorstuur?
Bij beslist heb je wel een berg met keuze en waarom zou je niet even de telefoon kunnen pakken en naar een bedrijf bellen die in de smaak valt? Je hebt ook koelkasten met WIFI ;) Ter info:
Een wifi netwerk hoeft geen dilemma te zijn, als je dit goed instelt, daarnaast is het zo Wouter dat je de wifi als optie kan gebruiken, u kan dus ten alle tijden de beamer gebruiken met kabel.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er is niks mis met het doorsturen, alleen wel wat met beslist, die geeft altijd resultaat, of de opgegeven zoekfunctie/spec nu wel of niet onderdeel is van de weergegeven resultaten. Als je over een grotere afstand werkt, en door meerdere muren gaat is de kans op signaalverlies groot, daar helpt geen instelling tegen. Wi-Fi doet in de praktijk vaak maar een fractie van wat een HDMI kabel door kan geven. Er zal dus al snel ergens compressie of degradatie in het signaal moeten zitten. daarnaast is het zo Wouter dat je de wifi als optie kan gebruiken, u kan dus ten alle tijden de beamer gebruiken met kabel. Dat is waar, maar als je het een keer gebruikt kan je het natuurlijk altijd gebruiken en vervalt de noodzaak voor Wi-Fi waar je wel voor betaald hebt. Iedereen mag van mij video via draadloos kijken/kopen wat hij wil. Ik geef aan dat er mogelijke en onoplosbare problemen mee kunnen ontstaan. Ik ben er nog verre van overtuigd wat de mogelijkheden zijn van de Wi-Fi mogelijkheden. Kan deze wel zomaar alles overbrengen van PC naar beamer? Is het niet alleen voor presentaties/foto's? http://www.epson.com/cgi-bin/Store/jsp/Product.do?BV_UseBVCookie=yes&sku=V12H418P12 https://www.youtube.com/watch?v=g8tgVJXTHzY
https://www.youtube.com/watch?v=vZfm6IxMlA0 Lijkt erop dat het voor traagwisselende presentaties is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Helaas niet, dat heb ik niet gevraagd.
Als u nog niet heeft gebeld, dan wil ik morgen wel even contact opnemen. Ik lees dat het voornamelijk gaat om gaming in plaats van presentaties. Dan is WIFI toch geen goede oplossing, voor gaming raad ik toch aan om met kabel te werken. Zou het om presentaties alleen gaan, dan zou WIFI wel geschikt zijn, om een WIFI signaal te verbeteren zijn er 1001 oplossingen te koop.
Zelf had ik thuis ook ineens erg veel problemen met mijn WIFI, heb nu een veel sterkere WIFI router van Netgear, maar dat even terzijde, anders dwaal ik weer teveel af. Uiteraard is het ook mogelijk om met een losse zender en ontvanger te werken, in plaats van over WIFI. De meeste zenders en ontvangers ondersteunen geen HD/FHD. Maar ik zie dan BCC wel een oplossing aanbied, zie hieronder! http://www.bcc.nl/accessoires/accessoires-televisie/videokabel/marmitek-draadloze-hdmi-zender-ontvanger-gigaview-811(70950) Het is dus mogelijk om draadloos te werken met zo een zender en ontvanger. U kan uiteraard kopen en testen, mocht het niet goed werken, dan kan u weer retourneren. Ik ga vrijdag 2 weken op vakantie en kan dan weinig tot niet reageren.
Maar met MrTomaat zijn hulp komen we er ook wel uit.
MrTomaat heeft wat goede argumenten opgevoerd, dank daarvoor.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gaming is idd nog problematischer dan video. Waar je bij video snelbewegend beeld hebt, heb je dat bij gaming ook, maar dan nog eens met de eis dat er haast heen vertraging op mag treden.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Als je een draadloze ingebouwde oplossing zoekt, zou ik even de mogelijkheid WiDi Wireless Display onderzoeken. Dit is een technologie die echt bedacht is om bewegend beeld draadloos te versturen, anders dan wi-fi die voor data bedoeld is. (Hoewel WiDi wel weer gebaseerd is op de technologie van wifi). Misschien zijn er ook beamers met WHDI (Wireless HDMI).
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wireless HDMI
http://www.fwdmagazine.nl/fwd/147945/benq-w1500-pakt-uit-met-wireless-hdmi/ WiDi
http://tweakers.net/categorie/216/beamers/producten/#filter:q1YqSExPDc6sSlWyMjQw0FEqKMpMTvXNzFOyAnKKC1KT3TJzSlKLipWsqpUMTc2MQXRiXoqSVbSSoVKsjlJZYg6IbWppYKwUW1tbCwA
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En wat voor gaming praat je eigenlijk over? PC-gaming of consolegaming? De oplossing die voor pc werkt, werkt niet altijd voor console.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Toch blijf ik ten alle tijden voor HDMI. Draadloos is gewoon weer een extra probleem in de keten.