hoe maak ik compartimenten in mijn c schijf Heb daar 1 TB en wil apart deel voor foto's?

Hoe maak je een apart deel aan ? en kunnen dat ook meerdere delen zijn?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
gvrox
7 jaar geleden
Je kunt inderdaad meerdere partities aanmaken, maar waarom zou je dat willen ? In welk opzicht voldoet een aparte directory voor je foto's niet ?
Reddie
7 jaar geleden
@gvrox, inderdaad. Simpeler en flexibeler.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
https://www.windows-helpdesk.nl/harde-schijf-partitioneren/
Ozewiezewozewiezewallakristallix
7 jaar geleden
@gvrox en @Reddie
Je data en systeembestanden verdelen over verschillende partitie kunnen een belangrijk onderdeel zijn van een back-up en restore strategie. Hoe heerlijk kan het zijn een vervuilde systeem partitie (maagdelijk schoon !) terug te zetten zónder ook nog alle databestanden en documenten apart te moeten houden !
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
"Je data en systeembestanden verdelen over verschillende partitie kunnen een belangrijk onderdeel zijn van een back-up en restore strategie." Ik denk dat iemand die zich afvraagt hoe je een partitie aanmaakt/verkleint/vergroot/verwijdert zich allerminst bekommert om dingen zoals een backup-strategie :-) Ik voel je... het is inderdaad heerlijk om een schone image terug te zetten en dat alles dan ook weer 'snappy' is. :-)

Het beste antwoord

Op windows 10:

1) Klik op de Windows toets en type: schijfbeheer en klik op enter.
2) Goed opletten. In de lijst boven klik je op (C:) en als het goed is wordt er in het scherm eronder de (C:) schijf/partitie gehighlight.
3) Vervolgens doe je op deze schijf/partitie een rechtersmuis klik om vervolgens op 'deze partitie verkleinen' te klikken.
4) Geef in het scherm dat verschijnt aan hoeveel kleiner je de partitie wil hebben en hoe groot dus de volgende partitie wordt.
5) je ziet nu dat er een nieuwe stuk partitie bij is gekomen. De kleur ervan is zwart en er staat als text 'Niet toegewezen' of iets dergelijks.
6) klik op deze nieuwe partitie met je rechtersmuis en klik vervolgens op 'Nieuwe simpele volume..'
7) Volg de Wizard en heef het een naam en klaar is kees!

De namen die ik tussen quotes heb gezet zijn door mij ter plekke verzonnen omdat mijn Windows in het Engels is ingesteld.. maar je komt er sowieso wel uit!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
heeft mij veel inzicht gegeven in de werking van mijn computer
dank