Is een micro SD kaart sneller in gebruik voor wat betreft lees en schrijfsnelheden voor kleinere bestanden, dan een USB-stick?

bijvoorbeeld de sandisk micro SDHC 4GB met een micro SD kaartlezer in vergelijking met de sandisk Cruzer 4GB.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Hardware
2.6K

Antwoorden (2)

Je moet toch een nuances maken. Bij SD kaarten (SHDC) heb je verschillende Classes. De snelste zijn die met class 6. Ook bij USB heb je verschillen. USB, USB 2.0 en nu ook USB 3.0

In het algemeen is USB sneller dan SD kaarten. Dus voor grote bestanden is USB zekere sneller. Voor kleinere bestanden is de access tijden een belangrijk gegeven.

Die zijn dan weer verschillend voor elk fabrikant en is het dus moeilijk om er een goed en correct antwoord op te formuleren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ligt er aan welke class je koopt, ik heb een SDHC kaartje class 10 met een lees en schrijf snelheid van 30MB.
Corsair heeft ook USB sticks met deze snelheid.