Kan ik met deze build toekomstige games goed spelen?

Ik wil al een tijdje een nieuwe pc kopen, ik heb even rondgekeken en ik kwam op dit uit. http://gamepc.nl/amd-game-pc?tab=configuratie&hash=2aI1D6k2dYGrbY2gzACT32jmpAVv2nyFrB12pvRdvq2rEXNQQ2UUM9ES als er iemand zou zijn die mijn vraag zou kunnen beantwoorden zou ik hier erg blij mee zijn.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt goed, ik heb niet de kennis om in details te treden. Vroeg me alleen af waarom je voor een nvidia grafische kaart kiest en niet voor een AMD, aangezien je ook gebruikt maakt vaan een AMD processor. Daarbij zou ik in deze tijd wel degelijk kiezen voor eens SSD drive, dit is zoveel meer winst als het om snelheid gaat, zeker de moeite.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even een tip: zet je link voortaan in een bron, dan kunnen we er gewoon op klikken (de app-gebruikers)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Weet je dat je voor de helft minder betere apparatuur kan kopen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb deze build gemaakt, als je wilt kun je wat onderdelen vervangen door een sneller onderdeel, zoals de videokaart en processor: http://tweakers.net/pricewatch/bestelkosten/492308

Antwoorden (3)

Ja een prima build alleen raad ik een betere processor aan die kan dan beter met je videokaart mee gaan en één tandje betere voeding zodat alles soepeler werkt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De voeding is meer dan voldoende.
Ziet er prima uit!

Als je meer wil/kan investeren zijn volgende zaken wel interessant (in deze volgorde):

1. ssd + hdd (ipv hdd alleen)
2. Betere koeling
3. Meer geheugen

En als je dan toch voor een hdd alleen kiest, investeer dan wel in een 2 TB exemplaar. Dat zijn tegenwoordig echt de kosten niet meer en kom je met 1 TB ooit niet meer toe dan moet je er een extra TB-schijf gaan bijstoppen wat dan weer een hoger stroomverbruik tot gevolg heeft.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
SSD is echt een goede investering inderdaad, je koeling hoef je op zich niet te upgraden tenzij je het voor het lawaai doet, en meer RAM heb je echt niet nodig. Ik zit nu met 8GB, en ik heb nog nooit alles nodig gehad, in drie jaar tijd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een betere koeling (vooral cpu) is altijd interessant om langer in turbomodus te gaan. Dus is zeker niet alleen voor het lawaai interessant. En ook een RAM-upgrade blijft altijd interessant. Ikzelf zit met 9 GB RAM en heb al vaak overwogen uit te breiden omdat het soms te nipt wordt. Dus, zoals je ziet, hangt het er allemaal maar van af wat je met je pc doet...
De processor kan beter. Deze zit toch onderaan het high-end segment van tegenwoordig. De FX-6300 is aanzienlijk sneller.

Een grotere voeding is niet nodig en met de videokaart kun je zeker weten jaren vooruit. Een SSD kan, maar is voor games niet heel erg nodig. Meer geheugen kan geen kwaad, hoewel 8 gb voorlopig prima zal zijn, denk ik echter dat het over enkele jaren het aan de lage kant is.

De onderdelen los kopen scheelt je zo'n 300 euro trouwens, maar dan heb je wel wat meer gedoe met de garantie.

Als bronnen: http://www.cpubenchmark.net, http://www.videocardbenchmark.net en tweakers.net

Succes!